پروژه پارک آبی تفریحی در جزیره خارگ احداث می‌شود

عبدالحمید صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه شاخص احداث پارک آبی تفریحی از ابتدا به صورتی هدفمند و به شکلی منحصربه‌فرد تعریف و طراحی‌شده است.

وی تصریح کرد: تلاش شده است تا پروژه پارک آبی تفریحی ضمن پرداخت مناسب به ابعاد و جاذبه‌های بکر و بی‌نظیر جزیره خارگ، ایفاگر نقشی مناسب در رشد و توسعه کالبد عمرانی و سرانه تفریحی و فضای سبز جزیره نیز باشد.

صفایی بیان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر خارگ طی سالیان اخیر با رویکردی توسعه محور و مبتنی بر ظرفیت‌های موجود جزیره، پروژه‌های گوناگونی را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: هدف والای ارتقا ظرفیت‌های تفریحی و بالا بردن روحیه و ایجاد نشاط اجتماعی، افزایش سرانه فضای سبز شهری و ارتقا کالبد عمرانی شهر بخش قابل‌توجهی از برنامه‌های عملیاتی این مجموعه بوده است که سبب تعریف و اجرایی سازی چندین پروژه شاخص در این حوزه ازجمله پارک آبی تفریحی، مجموعه بازی سرپوشیده، محوطه‌سازی پارک ساحلی، احداث انبار آذوقه و احداث ساختمان آتش‌نشانی شده است.

شهردار خارگ اضافه کرد: امید داریم تا با آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه شاخص پارک آبی تفریحی در سال جاری که دارای طراحی خاص و منحصربه‌فرد است، برگ زرینی را در ارتقا این شاخصه مهم توسعه شهری رقم بزنیم.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه تصریح کرد: پروژه احداث پارک آبی تفریحی در دو فاز اجرایی خواهد شد و طراحی آن شامل رستوران دریایی، آب‌نمای ماتریسی، زمین بازی کودکان، کافی‌شاپ، آلاچیق، سکوی نشیمن، المان، رواق ورودی، سکوی مشاهیر، محل ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، سرسره آبی خواهد بود.

صفایی بیان کرد: همچنین ساحل ماسه‌ای، پل اتصال به اسکله قایقرانی، پل دو منظوره اتصال به رستوران شیشه‌ای روی آب، فضای سبز شیب‌دار. فضای سبز تپه‌ای از دیگر بخش‌های این پروژه است که این مجموعه جلوه خاص و بی‌نظیری را از حیث تفریحی برای خارگ ترسیم خواهد نمود.

مدیریت شهری خارگ اظهار داشت: پروژه پارک آبی تفریحی از محل اعتبارات استانی و همچنین اعتبارات جاری شهرداری احداث خواهد شد.

شهردار خارگ خاطرنشان کرد: آگهی مناقصه این پروژه نیز اخیراً منتشرشده و امید است تا پس از فراهم آمدن مقدمات اولیه، وارد فاز عملیاتی شده و به امید خدا با پیشرفتی مناسب موجبات رضایت شهروندان فهیم خارگ را فراهم سازد.


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *