پرداخت ۸۰ درصدی مطالبات چایکاران/بیش از ۷۸ هزار تن چای برداشت شد

پرداخت ۸۰ درصدی مطالبات چایکاران/بیش از ۷۸ هزار تن چای برداشت شد

حبیب جهانساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برداشت ۷۸ هزار و ۱۲۵ تن برگ سبز چای از باغات استان‌های گیلان و مازندران، اظهار کرد: ۶۸ درصد معادل ۵۳ هزار و ۱۲۵ تن از برگ‌های چیده شده از نوع درجه یک هستند.

وی با بیان اینکه امروز ۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال به حساب آنها واریز شده است، گفت: با احتساب این مبلغ تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه تلاش شده امسال پرداخت مطالبات به روز باشد، افزود: ۶۷ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران تا به این لحظه باقیمانده که تلاش می‌شود این مطالبات در آینده نزدیک واریز شود.

وی با اشاره به وضعیت برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور، تصریح کرد: امسال با افزایش ۱۶ درصدی برداشت مواجه هستیم که دلایل مختلفی در ان دخیل است، گفت: شرایط مساعد جوی، حمایت دولت از چایکاران، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبب شده تا چایکاران به کشت این محصول رو آورند.

جهانساز در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ کارخانه چای با این سازمان قرار داد دارند، گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۷۸ تن چای خشک توسط این کارخانه‌ها تولید شده است.

 


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *