پایتخت آرام است/ راههای ورودی به طرابلس بسته است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار الجزیره در گزارشی به آخرین وضعیت لبنان پرداخت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: مقامات لبنانی بیشتر مسیرهایی که بیروت را به استانهای شمالی و جنوبی متصل می کند و به دنبال اعتراضات کنونی لبنان بسته شده بودند را بازگشایی کرده اند و اوضاع مبهمی در زمینه تشکل دولت جدید این کشور وجود دارد.

الجزیره اعلام کرد: آرامش در پایتخت پس از بازگشایی راههایی که در ورودی جنوبی بیروت بسته بودند، برقرار است اما نهادها و موسسات وضع از هم گسیخته ای دارند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: جاده ساحلی جنوبی تا شهر صیدا باز است اما مسیرهای ورودی به شهر طرابلس در شمال لبنان از سه نقطه بسته است در استان بقاع در شرق لبنان هم از هفت نقطه جاده ها بسته اند.

الجزیره اعلام کرد: همزمان اوضاع مبهمی در زمینه رایزنی های مربوط به نخست وزیری و تشکیل دولت لبنان وجود دارد به طوری که با وجود اینکه اخباری درباره نامزدی محمد الصفدی مطرح است اما حریری همچنان گزینه اول برای تصدی پست نخست وزیری لبنان است. منابع نزدیک به حریری از عدم اعتراض وی به پیشنهاد نام الصفدی خبر می دهند اما رسانه ها به نقل از تمام سلام، نجیب میقاتی و فواد سنیوره نخست وزیران سابق لبنان اعلام کرده اند که بر معرفی حریری برای نخست وزیر پایبند هستند. رایزنی ها رسمی پارلمانی شروع نشده است اما جبران باسیل وزیر خارجه دولت پیشبرد امور احتمال داده است که این رایزنی ها از دوشنبه شروع شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *