پاسخ هواداران استقلال به فصل سخت سید حسین

به گزارش “ورزش سه”، تقریباً تمام گمانه‌زنی‌ها درخصوص نفر اول ترکیب استقلال مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی درست از آب درآمد و همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد مجیدی تصمیم گرفت دریکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل وظیفه حراست از دروازه را این بار به سید حسین حسینی بسپارد. حساس ازاین‌جهت که رقابت‌های جام حذفی به‌نوعی تنها جامی است که فعلاً برای پسران آبی باقیمانده و شکست احتمالی در این دیدار می‌توانست تبعات گزافی را برای مجیدی و در کل مجموعه باشگاه استقلال به همراه داشته باشد.

او در حالی در این دیدار به کاپیتان دوم تیمش اعتماد کرد، که طی فصل اخیر او نه‌تنها سعی نکرد با اعتراضاتش تیم را به حاشیه ببرد، بلکه در هر مقطعی از زمان که احساس می‌کرد تیم به حمایت او احتیاج دارد در مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری حضورمی یافت و به‌نوبه خودش تلاش کرد تا تنشی متوجه استقلال نشود.

 

با این اوصاف حسینی پس از حدوداً دو ماه دوری از میادین، در مقابل ذوبی‌ها درون چارچوب دروازه استقلال قرار گرفت تا هم جواب اعتماد مجیدی را بدهد و علاوه بر این، تیمش را درراه رسیدن به جمع ۸ تیم نهایی جام حذفی کمک کند.

بازی با سوت موعود بنیادی فر آغاز شد؛ همه‌چیز داشت به بهترین وجه ممکن برای مرد شماره یک پیش می‌رفت، چراکه او با یک شروع مجدد فوق‌العاده که به‌نوعی در این امر تخصص دارد باعث شد تا مهدی قایدی در شرایطی بسیار خوب صاحب توپ شود و در ادامه گل اول استقلال را پایه‌گذاری کند. به‌هرحال نقش غیرقابل‌انکار او در به ثمر رسیدن گل اول، باعث شد تا با تشویق هم‌بازی‌هایش و کادر فنی تیم قرار بگیرد که مسلماً برای او از اهمیت زیادی برخوردار بود.

در شرایطی که استقلال می‌رفت تا با توجه به بیرون آمدن ذوب‌آهن از لاک دفاعی به گل دوم برسد، حسینی طی یک ارسال طولی پشت مدافعان استقلال، تعلل کرد و درحالی‌که کسی انتظارش را نداشت، توپ از دستانش خارج شد و از بخت بد او درست زیر پای “دارکو بیدوف” مهاجم صربستانی ذوب‌آهن افتاد، تا برتری استقلال خیلی زود دوباره به‌تساوی کشیده شود و این شاید بدترین اتفاقی بود که می‌توانست برای سید حسین و البته استقلال رخ دهد.

بدون شک با این اتفاقی که رخ داد، در صورت عدم صعود استقلال به دور بعدی، طبیعتاً او روزهای سختی را پیش رو داشت، اما تنها ۳ دقیقه بعد، بازهم این فرشید اسماعیلی بود که با یک بغل پای دقیق روی حرکت هوشمندانه قایدی استقلال را به گل دوم و برتری این دیدار رساند. فرشید با درک درست از شرایطی که سید حسین در آن لحظه دارد، دونیمه زمین را با سرعت طی کرد و با بوسه بر سر حسینی نشان داد تا چه حد از حمایت دوستانش برخوردار است.

 

دقایقی بعد از گل دوم استقلال، سید حسین با یک واکنش زیبا نشان داد به‌سرعت خود را احیا کرده و به بازی برگشته است، حسینی با یک خروج به‌موقع بار دیگر میلاد جهانی را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت. جهانی زمانی که می‌رفت با پای چپ دروازه استقلال باز کند حسینی با عکس‌العملی دیدنی زاویه او را تنگ کرد، تا دو گل فرشید اسماعیلی در نیمه دوم برای عبور از سد شاگردان مجتبی حسینی کافی باشد.

درواقع می‌توان گفت اشتباه تکراری حسینی با تمام انتقاداتی که به او وارد است، تا حدی قبل از آنکه به مسائل فنی ارتباطی داشته باشد، به مشکلات روحی و استرس زیادی او برمی‌گردد. دوری‌های طولانی‌مدت از چهارچوب دروازه و قرار نداشتن در شرایط مسابقه (درحالی‌که او فصل پیش در تمام بازی‌های فصل به میدان رفت) تا حد زیادی اعتمادبه‌نفس او را کاهش داده است و اِلا واکنش‌های او درصحنه‌هایی از بازی روز گذشته هم در نیمه اول و هم در نیمه، دوم حاکی از آن است که او چندان با روزهای اوجش فاصله ندارد و کافی است اعتمادبه‌نفسش را احیا کند.

اما نکته قابل‌توجه ای که از شب گذشته باید به آن اشاره کرد، واکنش قریب به‌اتفاق هواداران استقلال در فضای مجازی است که کاملاً با رویکردی مثبت و نگاهی رئوفانه با این اشتباه برخورد کردند. این در حالی است که معمولاً در این مواقع شاهد چنین رفتاری از سوی مخاطبان و هواداران نیستیم، اما انصافاً این بار هواداران استقلال برای سید حسین به‌نوعی سنگ تمام گذاشتند و او را به‌روزهای خوب آینده سپردند.

 

 

اولین دلیل این امر که مطمئناً نتیجه بازی بود و نمی‌توان منکر این امر شد، اما به نظر می‌رسد، صبوری سید حسین حسینی به‌عنوان گلر اول فصلِ پیش استقلال و همچنین حمایت‌های او از هر دو کادر فنی این فصل استقلال باوجوداینکه هردوی آن‌ها رشید مظاهری را به‌عنوان گلر اول معرفی کرده بودند، طرفداران استقلال را بر این داشت با کمترین واکنش منفی از سوی آن‌ها مواجه شود. از همین رو بود که حسینی تصمیم گرفت به‌پاس این واکنش به‌جا، پستی را با این مضمون در صفحه رسمی خود در اینستاگرام منتشر کند و به این شکل از حمایت‌های آن‌ها تشکر کند.

“هواداران عزیز در تمام‌روزهایی که در استقلال بازی کردم و یا روی نیمکت یا سکو نشستم هدفم چیزی جز موفقیت تیم نبوده. تشکر از همه شما که چه در روزهای خوب و بد حمایتم کردید، بابت اشتباه امروز از همه شما عذرخواهی می‌کنم، و از زحمت تک‌تک همه بچه‌های تیم ممنون هستم.

او در پایان بازی نیز با گرفتن یک عکس سه نفر همراه با بهزاد غلامپور و رشید مظاهری نیز نشان داد که هیچ اختلافی بین این دو دروازه‌بان سرشناس فوتبال ایران وجود ندارد تا خیال طرفداران استقلال از درون دروازه راحت باشد.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, فوتبال

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *