وضعیت جامعه کارگری قم مطلوب نیست/ثبت نام ۱۲ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری

 

وضعیت جامعه کارگری قم مطلوب نیست/ثبت نام ۱۲ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری

 

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛مصطفی کاویانی  با اشاره به وضعیت مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان قم اظهار کرد: دو هزار و ۱۵۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم که این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت، همچنین در زمستان سال گذشته نرخ بیکاری در استان قم تک رقمی شد.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا از ۲۰ اسفند تا یک اردیبهشت ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان قم برای دریافت مستمری بیمه بیکاری ثبت نام کردند که هشت هزار و ۹۵۰ نفر از این افراد، مشمول قانون کار بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: قرار است که دولت کمک پنج هزار میلیارد تومانی برای بیمه بیکاری را داشته باشد، در این راستا، افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری را در استان قم ثبت نام کردیم و منتظر ابلاغ در این خصوص هستیم.

کاویانی با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی در استان قم اظهار کرد: بحث ساماندهی این کارگران با توافق با شهرداری قم در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۷ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان برای کارگران ساختمانی استان تهیه شده است. کارفرمایان قمی هم بسته‌های معیشتی را بین کارگران خود تقسیم کردند، ولی با این وجود وضعیت جامعه کارگری در استان مطلوب نیست و نیاز به کمک همه اقشار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار کارگر ساختمانی در استان، بیمه شدند و مدیریت استان قم حامی قشر کارگر در این استان است.

۴۶


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *