وزیر راه: پرونده مسکن مهر در قم بسته شد

وزیر راه: پرونده مسکن مهر در قم بسته شد

 

 

محمد اسلامی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح ملی مسکن در شهرک پردیسان قم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تنها ۲۵۰ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در قالب مسکن مهر باقی مانده که به زودی تحویل متقاضیان می شود.
وی یادآور شد: با این حساب پرونده مسکن مهر در قم بسته اعلام می شود و زین پس تمام تمرکز بخش مسکن قم در طرح اقدام ملی متمرکز خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این طرح ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن در دست احداث می باشد.
اسلامی عنوان داشت: در شرایط تورمی حباب گونه مسکن و اجاره بها، رییس جمهوری از رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر راه شهرسازی خواسته که تصمیماتی اتخاذ شود که دغدغه های مردم در این بخش از بین برود.

در طرح اقدام ملی درمجموع در شهرک پردیسان قم، ۳۹ قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث ۶۹ واحد مسکونی اختصاص‌یافته است.

وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در قم حضور یافت تا آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان-راهجرد – اراک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کیلومتر شش جاده قدیم قم- تهران را اعلام کند.

این پروژه قرار است در ۱۱۷ کیلومتر با اعتبار ۱۲ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال شامل ۳۰ درصد اعتبار دولتی و ۷۰ درصد سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی شود.

همچنین سرمایه پذیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و سرمایه‌گذار شرکت احداث و بهره‌وری آزادراه کنارگذر قم و سلفچگان راهجرد توسط مهندسین مشاور فرادید و گروه مشارکت تدبیر و تجربه عملیاتی می‌شود.

این پروژه با هدف تکمیل شبکه آزادراهی کشور و کاهش زمان سفر و کاهش آلودگی زیست‌محیطی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و کاهش مصرف سوخت اجرایی می‌شود، سرعت طرح ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است و این پروژه در سال ۱۴۰۲ عملیاتی خواهد شد./

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *