هشدار مقام بلندپایه ارتش به آمریکایی‌ها: حضورتان در خلیج فارس بی‌هزینه نخواهد بود

هشدار مقام بلندپایه ارتش به آمریکایی‌ها: حضورتان در خلیج فارس بی‌هزینه نخواهد بود
هشدار مقام بلندپایه ارتش به آمریکایی‌ها: حضورتان در خلیج فارس بی‌هزینه نخواهد بود
امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نشست تخصصی گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس و تبعات حضور آمریکا در منطقه با اشاره به اینکه دریا به‌طور کامل تحت کنترل ما قرار دارد، اظهار داشت: منطقه عمومی خلیج فارس از دیرباز جاذبه‌های خوب اقتصادی و اخیرا هم جاذبه‌های سیاسی و امنیتی مهمی دارد. وقتی درباره خلیج فارس صحبت می‌کنیم، نباید فقط درباره مختصات آن صحبت کنیم، بلکه باید به این ویژگی توجه کرد که خلیج فارس مانند نگین یک انگشتر است.
وی ادامه داد: ما عقبه خلیج فارس را در شمال اقیانوس هند می‌بینیم، نقطه‌ای که گذرگاه سه نقطه پرتردد دریایی تنگه باب المندب در غرب، تنگه مالاگا در شرق و تنگه هرمز در شمال دریای عمان و ورودی خلیج فارس قرار دارد.
معاون عملیات نداجا با بیان اینکه سابقه حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس قدمت دارد، تصریح کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه ما از دیرباز حضور دارند و فقط موقعیت و نام آن آن‌ها تغییر یافته است. این حضور از پرتغالی‌ها و هلندی‌ها آغاز و تا امروز حضور دارد. پرتغالی‌ها در ابتدا به عنوان شرکت تجاری در خلیج فارس حضور داشتند.
دریادار طحانی ادامه داد: نام‌گذاری روز ١٠ اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به این معناست که ایران امروز هیچ استعمار و اشغالگری را نمی‌پذیرد؛ چه در عرصه دریا و چه در عرصه خاکی.
وی گفت: علت اصلی حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس جاذبه‌هایی است که در ابتدا ذکر شد، اما تا هنگامی که نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس حضور دارند، مطمئن باشید که آمریکایی‌ها به هیچ وجه حضور بی هزینه‌ای در منطقه نخواهند داشت.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در پایان تأکید کرد: بهتر است که آمریکایی‌ها خودشان منطقه را ترک کنند؛ چرا که معتقدیم دوران جولان و یکه‌تازی آمریکایی‌ها در خلیج فارس به پایان رسیده است. خلیج فارس متعلق به کشورهای منطقه است و این کشورها می‌توانند امنیت خلیج فارس را تامین کنند.
۲۷۲۱۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *