هشدار سازمان هواشناسی؛ دستگاه‌ها برای عبور سیلاب آماده باشند

به گزارش ایسنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است که از بعد ازظهر امروز (۹ فروردین) در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد و غرب فارس بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر بارش و به‌صورت محلی بیش از ۷۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین در غرب اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و غرب یزد نیز بارش‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و به‌صورت محلی بیش از ۴۰ میلیمتر خواهد بود.  

بر اساس این اخطاریه فردا (۱۰ فروردین) نیز بارش باران و وقوع رعد و برق در استان‌های  لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ در این استان‌ها بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلیمتر و به‌ صورت محلی بیش از ۱۱۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود. در استان‌های هرمزگان، جزایر خلیج فارس، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر بارش خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها به‌صورت محلی در این نقاط بیش از ۵۰ میلیمتر باشد. در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، خراسان شمالی، البرز، قزوین، شمال و غرب تهران نیز بارش‌ها حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر است. همچنین در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه (۱۱ فروردین) ادامه دارد و بارش باران و رعد و برق در هرمزگان، جزایر اطراف تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام (حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر) ادامه دارد. بارش‌ها به‌صورت محلی بیش از ۴۰ میلیمتر است.

در این روز در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی و همدان بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات این استان‌ها نیز بارش برف دور از انتظار نیست.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) بارش باران و رعد و برق در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، خراسان شمالی(حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر) پیش‌بینی می‌شود.    

از این‌رو احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه و تگرگ در کوهستان ها و مناطق مرتفع، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی وجود دارد. سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در این بازه زمانی سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود. فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *