هر ماه تعطیلی واحدهای صنفی چند میلیارد تومان خسارت به بار می آورد؟

هوشیار فقیهی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بخش‌های غیرمشمول و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش‌های مشمول دریافت تسهیلات شاغل هستند، گفت که خسارت ماهانه تعطیلات ناشی از کرونا برای واحدهای صنفی بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۷ گروه از اصناف برای اینکه مشمول دریافت تسهیلات و حمایت‌های دولتی شوند، از سوی اتاق اصناف شناسایی شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ رسته از این ۵۷ گروه برای دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد از سوی دولت انتخاب شدند که کافی‌شاپ‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها، واحدهای پوشاک و کیف و کفش از جمله آنها بودند.

به گفته وی بر اساس برآوردها هزینه ماهانه اداره کردن ۲۵ رسته یاد شده ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. هزینه ماهانه اداره کردن یا خسارت وارد شده به ۳۲ گروه دیگر هم ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

هر ماه تعطیلی واحدهای صنفی چند میلیارد تومان خسارت به بار می آورد؟
هر ماه تعطیلی واحدهای صنفی چند میلیارد تومان خسارت به بار می آورد؟

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هدف اصلی اتاق اصناف حفظ اشتغال واحدها بوده است، تصریح کرد: در این راستا در ماه‌های گذشته اتاق اصناف ایران در زمینه معافیت‌های مربوط به بیمه و مالیات از دولت درخواست‌های داشته است، چرا که رقم قابل توجهی از شاغلان کشور در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند. البته با توجه به شرایط فعلی محدودیت هایی در زمینه ارائه کمک‌های دولتی وجود داشته است و امیدواریم با بازگشایی واحدها اشتغال موجود در این بخش‌ها حفظ شود.

به گفته فقیهی در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بخش‌های غیرمشمول تسهیلات و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش‌های مشمول شاغل هستند.

۲۲۳۲۲۷

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *