نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ درصد از پروژه‌های آزادراهی که در کل کشور اجرا می‌شود متعلق به استان و شامل ۶ قطعه «مراغه –هشترود»، «تبریز- ارومیه»، «رینک دوم تبریز»، «مرند- تبریز- بازرگان»، «خواجه – ورزقان» و آزادراه «تبریز- سهند» است.

وی افزود: مجموعه سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این پروژه‌های آزادراهی حدود ۷ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۵۰ درصد آن آورده بخش خصوصی است.

نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

بهبودی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه توجه به پروژه‌های زیربنایی است که در این عرصه توسعه شبکه راه‌ها، حمل و نقل و ترانزیت حرف اصلی را می‌زند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در فصل کاری سال ۹۷-۹۸ حدود ۲۴۰ کیلومتر به مجموعه شبکه آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی استان، ۳۷۰ کیلومتر به راه‌های روستایی و ۱۴۰ کیلومتر به مجموعه راه آهن استان اضافه شد.
بهبودی ابراز داشت: در سال گذشته روی محورهای پرترافیک استان و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تمرکز زیادی داشتیم به طوری که با تکمیل قطعه ۴ آزادراه تبریز- ارومیه حدود ۳۴ کیلومتر به راه‌های استان اضافه و همانطور که شاهد بودیم عملیات اجرایی قطعه ششم این آزادراه نیز به طول ۳۲ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال ۹۸ همچنین بیش از ۳۰ کیلومتر از جاده تبریز- اهر تکمیل شد و امیدواریم در سال جاری ۱۲ کیلومتر باقی مانده نیز به اتمام برسد و جاده کاملاً شکل بزرگراهی به خود گیرد.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین پروژه‌های زیربنایی استان آزادراه مرند- تبریز- بازرگان است که محور تبریز – مرند آن در قالب یک پروژه مشارکتی درحال اجرا است و با به بهره برداری رسیدن آن یکی از حلقه‌های مفقوده شبکه ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.
بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت حمل و نقل ریلی استان نیز پرداخت و گفت: در سال گذشته بخشی از آرزوی دیرین آذربایجان شرقی تحقق یافت و قطعه میانه به بستان آباد راه آهن میانه – تبریز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و اگر مسئله خاصی نباشد قطعه تبریز تا بستان آباد راه آهن نیز که حدود ۴۰ کیلومتر است، امسال به بهره برداری می‌رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل درون شهری، فاز ۳ قطار شهری تبریز (به طول ۶ کیلومتر) و خط یک (به طول ۱۷ کیلومتر) از ایستگاه ائل گلی تا لاله به بهره برداری رسیده و مسافرگیری این محور شروع شده است و عملیات احداث خط ۲ نیز ادامه دارد.
وی اعلام کرد: در سال ۹۹ برای اولین بار احداث خط ۳ متروی تبریز در قانون بودجه درج شد و عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد و بدین ترتیب شبکه درون شهری کلانشهر تبریز به یک استاندارد قابل قبول خواهد رسید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *