نهاد شورا واگذاری امور به مردم را عینیت بخشید

نهاد شورا واگذاری امور به مردم را عینیت بخشید

 

نهاد شورا واگذاری امور به مردم را عینیت بخشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اکرم نجفی، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری به مناسبت روز شوراها پیام تبریکی صادر کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
“وامرهم شوری بینهم” توصیه دین اسلام به مسلمین است و این آیه شریفه جایگاه رفیع مشورت در همه امور و در زندگی اجتماعی افراد را مشخص می کند.
این توصیه مولد در دین اسلام جای تردید باقی نمی گذارد که جایگاه شور و مشورت در زندگی اجتماعی جایگاهی رفیع و پر اهمیت است و به ویژه در دنیای نوین که تعاملات و روابط اجتماعی با پیچیدگی های فراوانی روبرو شده و حل و فصل مشکلات و دستیابی به قواعد و قوانین جدید اجتماعی جهت دستیابی به زندگی بهتر، نیاز انسانها را به مشورت در امور و همفکری عقلایی بالاتر برده، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد، به فرآیند واگذاری امور به مردم عینیت بخشیده و به برکت این نهاد، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، دوچندان شده است.
شوراها به عنوان حلقه اتصال مردم با حاکمیت نقشی مهم در تحقق حکومت مردم بر مردم ایفا می کنند و احترام به خرد جمعی و حرکت بر مدار قانون مهمترین ابزار شورا در انجام وظایف خود و پیگیری مطالبات مردم خواهد بود و ملاک قضاوت و ارزیابی افکار عمومی نیز همین شاخص ها هستند.
اینجانب فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه “روز ملی شوراها” را به تمامی اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان قزوین که با وظیفه شناسی خود در حل مشکلات روستاییان و آبادانی روستاها می کوشند، تبریک عرض می کنم و از خداوند منان توفیق روز افزون برای این عزیزان مسئلت دارم.
اکرم نجفی
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری‌

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *