نمودار آمار ابتلا به کرونا در اصفهان رو به پایین است/ هشدار در خصوص آغاز موج دوم بیماری

نمودار آمار ابتلا به کرونا در اصفهان رو به پایین است/ هشدار در خصوص آغاز موج دوم بیماری
نمودار آمار ابتلا به کرونا در اصفهان رو به پایین است/ هشدار در خصوص آغاز موج دوم بیماری

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، طاهره چنگیز صبح امروز با حضور در صد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آخرین روز هفته سلامت اظهار کرد: ما امسال فصل سلامت داشته‌ایم، امید دارم این موضوع تا پایان خرداد تمام شود، هرچند تا تولید واکسن شاید یک‌سال دیگر باید منتظر بمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از همکاری‌های شورای شهر اصفهان در مقابله با کرونا تشکر کرد و افزود: نمودار آمار مرتبط با تعداد مبتلایان به کرونا در استان اصفهان رو به پایین است، ابتدا و در هفته‌های گذشته نمونه‌هایی که مثبت می‌شد ۴۰ درصد بود اما تعداد نمونه‌های مثبت، بیماران سرپایی و بستری در حال کاهش است و به ۲۰ درصد و حتی کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق می‌تواند هم به علت افزایش تعداد نمونه‌های گرفته شده و کاهش فرم فعال بیماری باشد، ورودی‌های بیمارستان‌های اصفهان هم در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ نفر است در حالی که در هفته‌های گذشته به ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر و حتی بیشتر هم می‌رسید.

چنگیز در ادامه تصریح کرد: از امروز در حال پاک‌سازی بیمارستان‌های محیطی هستیم و بیمارستان‌های مرجعی را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم که بیماران کرونایی به آنجا انتقال داده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین مطرح کرد: بیماری کرونا و همه‌گیری آن تجربه جدید و بدیعی برای کل کشور و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود و طی ۵۰ سال گذشته حداقل سابقه نداشته است، با توجه به راه انتقال این ویروس نیازمند مداخلاتی بود که باید انجام می‌شد، در این زمینه شاید بهتر هم می‌شد عمل کرد اما باید تحلیل شود که اقدامات به چه شکلی بوده است.

وی در ادامه تأکید کرد: اقداماتی که در مقابله با بیماری کرونا در کل کشور انجام شد نمونه همگرایی و همراهی همه نهادها برای حل مسأله بود، باید از مدیریت شهری در زمینه مقابله با کرونا تشکر کرد چراکه بسیار خوب در میدان حاضر شد.

چنگیز با اشاره به اینکه این بیماری هزینه‌های سنگینی را به دانشگاه علوم پزشکی وارد کرده است، بیان کرد: تا این لحظه ۲۸ میلیارد تومان به دانشگاه از منابع حقیقی و حقوقی کمک شد که ۸ میلیارد تومان برای ارزاق مصرف شد و ۲۰ میلیارد تومان مختص نیازهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هزینه اقلام مصرفی مراکز درمانی استان از جمله ماسک، شیلد محافظ صورت و گان هفته‌ای ۵ میلیارد تومان بوده، بیان داشت: بعد از ۸ هفته طبیعی است که فقط ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیزات حفاظتی هزینه شده است، نیمی از این هزینه را بدهکار هستیم و دانشگاه نیازمند همراهی مادی و معنوی است و منابع کافی برای تأمین این هزینه‌ها را نتوانسته‌ایم فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قبل از اینکه مواجه با پیک دوم کرونا مواجه شویم بحث فضاهای عمومی و پارک‌ها بسیار قابل توجه است، عنوان کرد: با باز شدن پارک‌ها و فضاهای سبز رفتارهای مخاطره‌آمیز در اصفهان زیاد شده که شایع‌ترین آن‌ها استفاده مشترک از قلیان است، این موضوع ما را به شدت نگران کرده که ممکن است ۱۰ تا ۱۲ روز آینده موج دوم را داشته باشیم، بنابراین تقاضا می‌کنم برای کم کردن رفتارهای پرخطر کمک کنید.

چنگیز در پایان گفت: جمع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا الآن در استان اصفهان بیش از ۱۲ هزار نفر بوده است که اکثر آن‌ها در بیمارستان‌های شهر اصفهان بستری بوده‌اند.

۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *