نظارت بر بازار با همکاری بسیج انجام می‌شود

نظارت بر بازار با همکاری بسیج انجام می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علیرضا رزم حسینی شبانگاه پنجشنبه در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار بر اساس قانون بر عهده وزارت صمت است افزود: پس از تحریم‌های ترامپ و افزایش قیمت‌های ناگهانی در بازار این مسئولیت به وزارت صمت محول شد و بر همین اساس هر هفته ستاد نظارت برگزار و قیمت‌ها بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغیه‌های رئیس جمهوری در خصوص تنظیم بازار اظهار داشت: سیاست وزارت صمت بر عرضه بالای کالا هاست و از آن جایی که همه کالاها ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را دریافت نمی‌کنند، مقرر شد تمام اختیارات در حوزه محصولات کشاورزی مجدد به جهاد کشاورزی سپرده شود.

رزم حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی این اختیار را دارد تا از صادرات کالاهایی که گران شده جلوگیری کند و اگر قیمت کالایی پایین بود به نحوی که تولید کننده متضرر نشود آن کالا را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه ۱۰۰ هزار تن واردات گوشت قرمز داریم گفت: به دلایل مختلفی کالاهای ما در گمرک رسوب کرده بودند که با پیگیری‌های مکرر، تمام کالاها ترخیص و هیچ تولیدکننده‌ای معطلی در گمرک ندارد و وضعیت کالاهای اساسی نیز خوب است.

وی همچنین گفت: تمام افراد می‌توانند با استفاده از سامانه جامع تجارت ایران تمامی امورات را به صورت آنلاین انجام دهند.

رزم حسینی با اشاره به قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: این ستاد اختیارات خوبی دارد اما متأسفانه گاهی مصوبه‌ها اجرا نمی‌شدند لذا این موضوع را پیگیری کردیم تا کارآمدی آن را بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش در اختیار بانک‌ها قرار گرفت که تولیدی‌ها از آن استفاده کنند؛ همچنین بیش از ۱۰ هزار واحد نیمه فعال داریم که ستاد جهش تولید به کمک آن‌ها خواهد آمد.

وزیر صمت با اشاره به صادرکنندگانی که با تعهد ارزی مواجهه بودند بیان داشت: برخی از این افراد پرونده قضائی داشته که در آن کاهش صادرات را به دنبال داشت، بنابراین بسته سیاستی بانک مرکزی اصلاح و این مشکل به نحوی حل شد.

وی با تاکید بر اینکه صادرکنندگانی که متعهد به برگشت ارز بودند می‌توانند از محل واردات آن را رفع کنند گفت: این حرکت نشاط بخشی برای فعالین اقتصادی بود.

رزم حسینی با توجه به اینکه هر ایرانی حق دارد خودروی خوب با قیمت مناسب را استفاده کند تصریح کرد: ما در این ۴۰ سال نتوانستیم خودرو خوبی داشته باشیم و علت آن حمایت‌های بی جایی بود که از ۲ شرکت دولتی کردیم و آن‌ها نیز هر قیمتی دوست داشتند بر خودرو گذاشتند.

وی افزود: امروز در مواجهه با خودرو سه قیمته هستیم که در این میان آدم‌های دلال سود کردند.

رزم حسینی با بیان اینکه کمیته مربوط به خودرو تشکیل شده است خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم انحصار را شکسته و فضای رقابتی را به وجود آوریم تا مصرف کننده بتواند با قیمت مناسب از خودرو استفاده کند.

وی یادآور شد: شرکت‌های خودروسازی تا پایان سال تولید را حدود ۹۰۰ هزار افزایش می‌دهند، شاید ۱۰۰ هزار خودروی دیگر، یک شرکت دیگر غیر از دو شرکتی که وجود دارد نیز تولید کند.

وی در ادامه به طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان اشاره و تصریح کرد: این ایده در استان مطرح و در نهایت به طرحی ملی مبدل شد.

رزم حسینی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌هایی بود که حتی یک روز هم تعطیل نشد گفت: این یک پروژه افتخارآفرین برای کرمان است که هم اکنون به طول ۸۲۰ کیلومتر در حال انجام است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای توسعه صنایع معدنی در جنوب کرمان داریم که امیدواریم در این مدت کوتاهی که از دولت باقی مانده است اتفاق‌های خوبی در این زمینه رخ دهد.


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *