نشت خزانه داری شکافی بین جانسون و ساناک بر سر هزینه های اقتصاد بدون کربن ایجاد می کند

اسناد محرمانه فاش شده به ناظر فوق العاده ای را فاش می کند شکاف بین Boris Johnson و صدراعظم وی ، ریشی ساناک ، در مورد اثرات اقتصادی بالقوه حرکت به سمت اقتصاد بدون کربن ، تنها چند هفته به اجلاس سرنوشت ساز آب و هوا Cop26 باقی مانده است.

جانسون آماده می شود تا بریتانیا را در رأس تلاش های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوا و مهار انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان میزبان نشست Cop26 گلاسکو ، نشان می دهد که خزانه داری هشدار می دهد که اقتصاد انگلیس به اقتصاد انگلیس آسیب خواهد زد و در صورت پایان یافتن بریتانیا مالیات در آینده افزایش می یابد برای سرمایه گذاری سبز هزینه می کند ، یا به اشتباه می پردازد. “بررسی خالص خالص خالص فقط هزینه های مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای ، به جای مزایای آن ، مانند مشاغل سبز ، کاهش هزینه های انرژی و اجتناب از تأثیر فاجعه بار گرمایش جهانی . آنها گفتند که این بررسی می تواند توسط منکران تغییر اقلیم در سراسر جهان قبل از Cop26 “تسلیحاتی” شود و تلاش جانسون برای رهبری آب و هوا در صحنه جهانی .

در اسناد خزانه داری داخلی آمده است که اگرچه ممکن است شرکت های بریتانیایی از اقدامات سریع و مناسب آب و هوایی منافع اقتصادی به همراه داشته باشند ، اما اگر شرکت ها متوجه شوند هزینه های آنها بیش از هزینه های خارج از کشورشان افزایش می یابد ، ممکن است فعالیت های اقتصادی به خارج از کشور منتقل شود. رقبا

گفته می شود که مقالات فاش شده همراه با نمایش اسلایدی بوده است که به صورت محرمانه در ماه گذشته به گروه های کلیدی خارج از دولت داده شده است. در این اسناد آمده است: “سرمایه گذاری مورد نیاز برای کربن زدایی اقتصاد انگلستان نامشخص است اما می تواند به بهبود سطح سرمایه گذاری نسبتاً پایین انگلستان و افزایش بهره وری کمک کند.

” با این حال ، سرمایه گذاری سبز بیشتر به احتمال زیاد بازده نزولی را جذب می کند و تأثیر مثبت سرمایه گذاری بیشتر بر تولید ناخالص داخلی را کاهش می دهد. برخی از سرمایه گذاری های سبز می تواند سایر فرصت های سرمایه گذاری ، مولد تر ، را جابجا کند. اگر سرمایه گذاری های مولد بیشتری در مراحل اولیه انجام شود ، این خطر ممکن است بعداً در دوران گذار بیشتر شود. ” می گویند: “اقدامات اقلیمی در بریتانیا می تواند منجر به فعالیت اقتصادی در خارج از کشور شود اگر مستقیماً هزینه ها را افزایش دهد ، و تولید آن در کشورهایی با سیاست های اقلیمی کمتر شدید سودآورتر است.”

در مورد پیامدهای مالی ، اسناد می گویند هزینه حرکت به سمت صفر خالص می تواند به معنی افزایش مالیات به دلیل” فرسایش درآمد مالیاتی از فعالیت های مربوط به سوخت های فسیلی “باشد. آنها می گویند: “دولت ممکن است نیاز به تغییر در مالیات های موجود و منابع درآمد جدید در طول دوره انتقال داشته باشد تا صفر خالص را به صورت پایدار و سازگار با اصول مالی دولت ارائه دهد.”

اد متیو ، مدیر کمپین تحقیقاتی E3G ، گفت:” به دولتهایی که به دنبال Cop26 ، این غیرحرفه ای و شرم آور به نظر می رسد. بریتانیا در Cop26 در مقابل جهان ایستاده و تلاش می کند اقدامات بلندپروازانه از هر کشوری را تحریک کند. اگر دولت پرونده اقتصادی قوی را به نفع عمل ارائه نکرده باشد ، این تلاش ها را به طور قابل توجهی تضعیف می کند. “

 Rishi Sunak
گفته می شود که ریشی ساناک خود را به عنوان یک شکاک آب و هوا معرفی می کند. عکس: مایکل مایو/Allstar

رویکرد خزانه داری نیز به شدت با رویکرد کواس کوارتنگ ، وزیر تجارت و تحلیل دفتر مسئولیت بودجه (OBR) در گزارشی که در جولای امسال منتشر شد. در گزارش خود آمده است: “در حال حاضر و تا سال ۲۰۵۰ هزینه های مالی برای رسیدن به صفر خالص در بریتانیا می تواند قابل توجه باشد ، اما آنها استثنایی نیستند … در حالی که تغییرات آب و هوایی کاهش نیافته منجر به فاجعه می شود ، هزینه های مالی خالص انتقال به صفر صفر تا انتشار ۲۰۵۰ می تواند نسبتاً متوسط ​​باشد. ”

کمیته Cl imate Change ، مشاور قانونی دولت ، نیز بارها گفته است هزینه های عمل کوچک و در حال کاهش است ، کمتر از ۱٪ تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۵۰ ، در حالی که هزینه های عدم تحرک بزرگ و رو به افزایش است. : //www.theguardian.com/environment/2020/nov/12/reaching-uk-net-zero-arget-theaper-theaper-than-we-thought-says-climate-adviser “title =” “data-link-name = “in body link”> وزیران می توانند هزینه ها و مزایا را بصورت عادلانه از طریق طراحی سیاست های سبز توزیع کنند.

منابع وایتهال معتقد بودند سوناک مشتاق بود تا خود را به عنوان یک شکاک تغییرات آب و هوایی معرفی کند تا محبوبیت خود را افزایش دهد با اعضای حزب توریستی و مقایسه با علاقه سبز سبز جانسون. “ریشی به وضوح علاقه ای به خود نشان می دهد که نشان می دهد واقعاً از این چیزهای سبز بیزار نیست. او می خواهد بوریس صاحب کل برنامه باشد. ” برنامه های شماره ۱۰ و کوارتنگ در حال پیشرفت هستند. “آنها منکر تغییرات آب و هوا نیستند بلکه بر خطرات کوتاه مدت تأکید می کنند ، نه نیازهای بلند مدت ، و این همان چیزی است که ما بر آن تأکید داریم.”

در مقابل احتیاط وزارت خزانه داری ، کارگر در کنفرانس حزبی اخیر خود متعهد شد تا سال ۲۰۳۰ هر سال ۲۸ میلیارد پوند اضافی سرمایه گذاری کند تا از “گذار سبز” برای ایجاد مشاغل خوب با دستمزد مناسب استفاده کند.

این نشت در حالی صورت می گیرد که دولت آماده انتشار استراتژی خالص صفر و استراتژی حرارت و ساختمان است که شامل سیاست های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ایجاد مشاغل سبز از جمله ممنوعیت استفاده از دیگهای گاز جدید از سال ۲۰۳۵ و اعطای کمک به خانه داران می شود. به گرمای سبز. /۲۰۲۱/oct/15/دیپلمات ها-در-آخرین-تلاش-برای-آوردن-رهبران جهان-به-cop26-table “title =” “data-link-name =” در پیوند بدنه “> آخرین دور دیپلماسی ، از جمله با نمایندگان چین ، در میان گمانه زنی ها مبنی بر عدم حضور شی جین پینگ ، رئیس جمهور در مذاکرات. ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنین در هفته های پایانی قبل از Cop26 ، که در ۳۱ اکتبر افتتاح می شود ، با کشورهای مهم در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای صحبت می کنند.

خزانه داری گفت: “دولت متعهد است برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و نخست وزیر یک برنامه بلندپروازانه ۱۰ ماده ای برای کمک به ما در دستیابی به این هدف ارائه کرده است. خزانه داری با اختصاص ۱۲ میلیارد پوند برای تأمین بودجه این طرح ، ایجاد بانک زیرساخت بریتانیا برای سرمایه گذاری در صفر خالص و تعهد به جمع آوری ۱۵ میلیارد پوند برای پروژه هایی مانند اتوبوس های بدون آلاینده ، باد دریایی و طرح ها ، نقش مهمی در این تلاش دارد. برای کربن زدایی خانه ها. “


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *