نحوه تنظیم و نمونه فرم استخدام

شیوه تنظیم فرم استخدام

تقریبا تمامی فرم ­های استخدامی دارای یک چارچوب خاص هستند و بخش­ها و سوالات یکسانی دارند. به­ دلیل این شباهت، دیگر نیاز به طراحی دوباره یک فرم جدید نیست و همه کارفرمایان می­توانند به منظور استخدام نیروی جدید از فرم استخدام مشخصی استفاده کنند.

در این میان کارفرمایانی که سخت­ گیری بیشتری نسبت به استخدام افراد جدید در تیم خود دارند، علاوه بر استفاده از سوالات معمول در فرم استخدامی، خود نیز سوالاتی را مربوط به رشته کاری مورد نظر به این فرم اضافه می­کنند تا اطلاعات بیشتری از مهارت­های کارجو دریافت کنند.

محتوای فرم‌ استخدامی

هر فرم استخدامی دارای یکسری سوالات می باشد که به کارفرما کمک می­کند تا با کارجو آشنا شود. فرم استخدامی بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی این بخش­ها می­پردازیم:

۱- اطلاعات فردی

اولین بخش هر فرم استخدامی بخش «اطلاعات فردی» است. در این قسمت متقاضی باید اطلاعات فردی خود را به طور کامل وارد کند؛ این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل، آیدی و سایر موارد مشابه می شود.

۲- مدار کاین

قسمت از فرم استخدامی مربوط به مدارک پزشکی، مدارک نظام وظیفه و مدارک تحصیلی است. اگر کارجو به بیماری خاصی مبتلا باشد یا سابقه بیماری داشته باشد یا شکل جسمانی متفاوتی داشته باشد باید در قسمت «مدارک پزشکی» ذکر کند.

پس از آن از متقاضی درخواست میشود تا وضعیت خدمت نظام وظیفه خود را مشخص کرده و آخرین مدرک تحصیلی را که کسب کرده است به همراه معدل و رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل در فرم استخدام درج کند.

۳- سوابق شغلی

پس از این مراحل، نوبت به سوابق شغلی کارجو می‌رسد. در این قسمت کارجو باید درصورتی که پیش از این در جایی دیگر مشغول به کار بوده است، نام و اطلاعات مربوط به کار قبلی خود را وارد کند. پس از آن اطلاعاتی مثل سمت متقاضی، مدت اشتغال و آدرس محل را بنویسد. در انتها علت ترک شغل مورد نظر از کارجو پرسیده می شود.

۴- مهارت­ها

در بخش «مهارت ها» سوالاتی در مورد سطح دانش زبان انگلیسی و آشنایی با کامپیوتر و سایر امور از کارجو پرسیده می­شود. کارجو در این قسمت باید میزان توانایی خود را در هر یک از موارد مذکور بیان کند و در صورت داشتن مدارک مختلف، آنها را بنویسد.

۵- نحوه همکاری

این بخش مربوط به «نحوه همکاری» و شغل مورد تقاضا است که در آن از کارجو درخواست می شود که پاره وقت یا تمام وقت بودن شغل خود را به همراه ساعات حضور خود در محل کار ذکر کند. در این بخش میزان حقوق مورد تقاضا و زمان آمادگی لازم برای حضور در شغل مربوطه نیز پرسیده می­شود.

۶- سابقه بیمه

این بخش مربوط به وارد کردن اطلاعات بیمه ای است. در این بخش کارجو باید سابقه بیمه خود و نوع بیمه را درج کند. همچنین در این زمینه سوالات دیگری به صورت کتبی از کارجو پرسیده می­شود.

۷- اطلاعات آشنایان

این بخش مربوط به معرفی دو نفر از دوستان، نزدیکان و آشنایان است. در این مرحله از متقاضی درخواست می­شود که دو نفر مورد تائید خودش را به منظور انجام تحقیقات و دسترسی‌های اضطراری معرفی کند. کارجو باید نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن و نسبت افراد نامبرده را به دقت در این بخش بنویسد.

۸- افراد تحت تکفل

در بعضی فرم­های استخدامی، بخشی برای مشخص کردن تعداد و مشخصات افراد تحت تکفل قرار دارد که در صورتی که کارجو اشخاصی را تحت تکفل داشته باشد آنها را با ذکر مشخصات فردی معرفی می­کند.

۹- امضا و تاریخ

بخش انتهایی فرم استخدامی برای گرفتن تعهد از فرد متقاضی در جهت تایید اطلاعات وارد شده در نظر گرفته شده است. در این قسمت کارجو باید تاریخ آن روز را نوشته و امضا کند. در انتها بخشی برای نوشتن نتیجه ارزیابی در نظر گرفته شده است که توسط کارفرما تکمیل می شود. در نهایت فرم استخدام بایگانی خواهد شد

نمونه فرم استخدام

نحوه تنظیم و نمونه فرم استخدام

 

 

اخبار سیاسی|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

اخبار اجتماعی, اخبار فرهنگی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *