نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اختلال هواداران انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ تقریباً به مرگ منجر شده است

اختلال بی سابقه در فینال یورو ۲۰۲۰ یک “نزدیک بود” با مرگ و زندگی -بر اساس گزارشی مستقل به رویدادهایی که به عنوان “شرم ملی” توصیف شده اند، فقط از تغییر صدمات اجتناب شده است.

لیدی لوئیز کیسی بررسی ۱۲۹ صفحه ای خود را در روز جمعه در مورد این حوادث منتشر کرد. که استادیوم ومبلی را در ۱۱ جولای غرق کرد. در حالی که او به این نتیجه می رسد که مقصر اصلی انبوه بی نظمی عمومی باید قهرمانان داستان باشد، هم اتحادیه فوتبال و هم پلیس که به گفته او برای پاسخگویی به مشکلاتی که در اوایل روز شروع شد بسیار کند بودند، مقصر هستند.

این گزارش نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰۰ نفر بدون بلیط به ومبلی دسترسی پیدا کردند در حالی که انگلیس بازی کرد با ایتالیا. ۱۷ نقض گسترده امنیت، با عبور جمعیت از ورودی های معلولان صورت گرفت. تنها ۴۰۰ نفر از مهاجمان توسط نیروهای امنیتی بیرون رانده شدند.

کیسی استدلال می کند که در حالی که خدمات و کارکنان به دلیل همه گیری همه گیر کاهش یافته بود، مقامات اهمیت واقعی مسابقه را تشخیص ندادند و نه آنها را تشخیص دادند. خطرات احتمالی را به دقت ارزیابی کنید. عملیات امنیتی در ومبلی نیز زیر سوال رفته است، اما کیسی خواستار تغییرات نهادی قابل توجهی نیست.

کیسی در توصیه های خود درخواست یک کلاس جدید از وسایل، یکی از تجهیزات را می کند. “اهمیت ملی”، که پاسخ بیشتری از سوی سازمان دهندگان می طلبد. او همچنین می‌خواهد شفاف‌تر در مورد اینکه چه کسی مسئول کنترل جمعیت در ومبلی وی است، جایی که ده‌ها هزار نفر در طول روز جمع شده‌اند، مشروب می‌خورند و مواد مخدر مصرف می‌کنند، شفاف‌تر باشد. در نهایت او خواستار مجازات‌های سخت‌تر برای بی نظمی عمومی و کمپینی برای ایجاد «تغییر دریایی» در رفتار هواداران شد.

«فینال یورو ۲۰۲۰ یک موقعیت بالقوه با شکوه ملی بود که کیسی گفت که به روز شرم ملی تبدیل شد. «تیم الگوهای ما به مدت ۵۵ سال در اولین فینال بزرگ ما بودند. با این حال، آنها توسط انبوهی از اراذل و اوباش بدون بلیط، مست و مواد مخدر که سوء استفاده از افراد بی گناه، آسیب پذیر و ناتوان و همچنین افسران پلیس، داوطلبان و کارکنان ومبلی را انتخاب کردند، ناامید شدند، و صحنه وحشتناکی از بی نظمی ایجاد کردند و به طرز خطرناکی به این شهر نزدیک شدند. به خطر انداختن زندگی‌ها.

“من واضح هستم که مسئولیت اصلی اشتباهات آن روز در ومبلی بر عهده کسانی است که کنترل رفتار خود را در آن روز از دست داده‌اند، نه با آنها هر کسی که تمام تلاش خود را کرد اما کنترل جمعیت را از دست داد. با این وجود همیشه درس هایی برای آموختن وجود دارد و این درست و قابل ستایش است که اتحادیه فوتبال انگلیس این بررسی کامل را انجام داده و به همراه شرکای کلیدی از جمله پلیس و شورای محلی به طور کامل با آن درگیر بوده است. هیچ کس به طور کامل برای آنچه در آن روز اتفاق افتاد آماده نبود و نمی توان اجازه داد که دوباره تکرار شود. هجوم ۶۰۰۰ هوادار بدون بلیت به ومبلی. یکی از مقامات خدمات اورژانس لندن گفت که عواقب آن “وحشتناک” خواهد بود و افزود: “من می توانم تضمین کنم که ما به زانو در آمده ایم.”

یک مقام از سازمان ایمنی زمین های ورزشی در این بررسی گفت: «خدا را شکر که انگلیس شکست خورد. اگر آنها پیروز می شدند، باید درها را باز می کردید تا مردم بیرون بیایند و ورزشگاه هجوم آورده بود.” >

راهنمای سریع

چگونه برای هشدارهای اخبار ورزشی ثبت نام کنم؟

/> نمایش

  • دانلود برنامه Guardian از فروشگاه برنامه iOS در iPhone یا Google Play Store در گوشی های اندرویدی به صورت جستجو به دنبال “The Guardian” باشید.
  • اگر قبلاً برنامه Guardian را دارید، مطمئن شوید که از آخرین نسخه استفاده می کنید.
  • در برنامه Guardian، روی دکمه زرد رنگ ضربه بزنید. پایین سمت راست، سپس به تنظیمات (نماد چرخ دنده)، سپس اعلان‌ها بروید.
  • اعلان‌های ورزشی را روشن کنید.
آیا این مفید بود؟

در پاسخ به این بررسی، مارک بولینگهام، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس، به خاطر ضربه روحی ناشی از بازی واقعی عذرخواهی کرد. -هواداران حاضر در آن روز.

“ما کیسی ریویو را سفارش دادیم تا بفهمیم عصر فینال یوفا یورو ۲۰۲۰ چه اتفاقی افتاد و اطمینان حاصل کنیم که می توانیم تمام درس های مورد نیاز را یاد بگیریم. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق.” ما کاملاً یافته‌های آن را می‌پذیریم و آموخته‌های مهمی برای ما و همچنین سایر آژانس‌های درگیر در این امر وجود دارد.

«فدراسیون فوتبال انگلیس برای تجربه وحشتناکی که بسیاری در ومبلی متحمل شدند عذرخواهی می‌کند. باید یک شب تاریخی برای بازی بود. درس‌های آموخته‌شده از این بررسی تضمین می‌کند که طرفداران تجربه خوبی در رویدادهای مهم بین‌المللی در ومبلی داشته باشند، همانطور که برای سال‌های متمادی داشته‌اند.»


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *