نام‌نویسی بیش از ۴۰۰هزار نفر در سامانه بیکاری ناشی از کرونا وزارت کار

نام‌نویسی بیش از ۴۰۰هزار نفر در سامانه بیکاری ناشی از کرونا وزارت کار
نام‌نویسی بیش از ۴۰۰هزار نفر در سامانه بیکاری ناشی از کرونا وزارت کار
به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی در اجرای برنامه توسعه اشتغال بویژه اشتغال روستایی از جمله جذب اعتبارات توفیقات خوبی داشته است. آثار این عملکرد موفق در کاهش مجموع چهار فصل سال گذشته مشهود است. نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، ۱۴.۵ درصد بوده که با اقدامات انجام گرفته به ۱۱.۵ درصد در سال ۹۸ کاهش داشته است.
وی افزود: محور اقتصادی استان از همان ابتدا بر فعالیتهای کشاورزی استوار بوده و بهره مندی از پتانسیل های خوب آب و خاک و کشاورزان باتجربه و دانش فنی و نیروهای تحصیل کرده در دانشکده باقدمت کشاورزی و باغبانی موجب شده تا استان در تنوع محصولات و صنایع تبدیلی از جایگاه خوبی برخوردار باشد. اساسا تحرک بخشیدن به اقتصاد کشاورزی نتایج خوبی در اشتغال به همراه دارد و استان توانسته از سهم خودش در اشتغال روستایی بخوبی بهره ببرد و موفق عمل کند.
وی درخصوص شیوع کرونا نیز گفت: بعد از شیوع کرونا، براساس ابلاغ دولت، نمایندگان دولت در ستاد های استانی مقابله با کرونا مسئولیت پشتیبانی ستاد های استانی را عهده‌دار شدند و اقدامات انجام یافته در استان آذربایجان‌غربی در دوجبهه وحدت و همدلی مسئولان در بیمار یابی و ایزوله کردن بیماران و نیز فداکاری کادر درمان خوب بوده و مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی عملکرد خوبی داشتند و اکنون استان در وضعیت خوبی در مدیریت کرونا دارد ضمن اینکه باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم.صنوف بصورت پلکانی شروع فعالیت می کنند و باید دستورات بهداشتی را بصورت کامل رعایت کنند.
انصاری ادامه داد: همه باید در اجرای فاصله گذاری هوشمند دقت کنیم.تردد ها را به حداقل برسانیم. ما به دنبال شروع کسب و کارها هستیم و بر این اساس دستورات بهداشتی باید جدی گرفته شوند.
معاون رییس جمهور اظهار کرد: اقدام استاندار، نیروهای مسلح و امام جمعه در تشکیل ستاد تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند یکی از توفیقات برجسته آذربایجان غربی است. تهیه و توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی یک کار افتخار آمیز است که می تواند الگویی برای سایر استانها باشد. در هیات دولت این کار ارزشمند استان را که برگرفته از همدلی مردم و مسئولان است گزارش می کنم.
وی خاطر نشان کرد: در بخش خدمات اعم توزیعی و نیز گردشگری و حمل و نقل وابسته به آن بخاطر کرونا آسیب های جدی وارد شد. بسیاری از مشاغل و بازارهای فروش از دست رفت و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سامانه وزارت کار به منظور نام‌نویسی بیکار شدگان متاثر از کرونا ثبت نام کرده اند که اگر چه بخش اعظمی فاقد شرایط ثبت نامی هستند اما گویای بیکار شدن بخش قابل توجهی است.
انصاری گفت: دولت فراتر از امکانات خود در بحث مدیریت کرونا ورود پیدا کرده است و با اولویت سلامت مردم کسب و کارها را شروع کرده است.برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا علاوه بر اختصاص وام های ارزان قیمت بویژه برای واحدهایی که نیروهای خود را اخراج نکرده اند، بسته های تشویقی نیز به تدریج ارائه می کند.
وی افزود: برای خانواده های آسیب دیده که ممردرآمدی مشخصی ندارند نیز علاوه بر وام یک میلیون تومانی خرید، کمک های موردی اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: تشکیل کمیته اقتصادی ذیل ستاد ملی کرونا اقدام ارزشمندی بود که با فعالین اقتصادی نشست های تخصصی برگزار می کند و آثار و پیامدهای کرونا را بررسی و به ستاد ملی جهت حمایت ارائه می کند.
وی از ابلاغ برنامه های ویژه دولت برای جهش تولید در نیمه دوم اردیبهشت پس از جمع بندی برنامه های پیشنهادی همه دستگاهها خبرداد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *