منطقه ما بیش از هر زمان دیگری با خطر جنگ روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما؛ محمدجواد ظریف که برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در خصوص سفر اخیر خود و هیئت ایرانی به نیویورک در کمیسیون امنیت ملی حضور یافته بود در پایان این جلسه این نشست را مثبت و گامی در جهت همدلی و همکاری بین دولت و مجلس دانست.

وی سفر اخیر به نیویورک را یکی از فشرده‌ترین سفرهای دیپلماتیک خود عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه آمریکایی‌ها قصد داشتند هم هیئت رئیس جمهور و هم هیئت وزیر خارجه را محدود کنند و به مسئولان رسانه‌ای هیئت رئیس جمهور و وزارت امور خارجه روادید ندادند، اما این سفر یکی از پرخبرترین و برجسته‌ترین سفرهای هیئت ایرانی بود.

وزیر امور خارجه افزود: در این سفر رئیس جمهور بیش از ۴۰ ملاقات و برنامه داشتند و بنده نیز با توجه به حضور طولانی‌ترم در نیویورک بیش از این‌ها دیدار و ملاقات و مصاحبه داشتم.

ظریف همچنین ارایه طرح صلح هرمز از سوی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را یک حرکت راهبردی دانست و گفت: زمانی که منطقه ما بیش از هر زمان دیگری با خطر جنگ روبروست و بیش از هر چیز دیگری به صلح و گفتگو بین کشورهای منطقه نیاز دارد، روشنگری درباره یمن و جنایاتی که در حق یمن صورت می‌گیرد و سیاست عزتمندانه در ضرورت اجرای تعهدات برجامی توسط اروپایی‌ها و این نکته که تنها امکان شکل گیری مذاکره برای آمریکایی‌ها بازگشت آن‌ها به تعهداتشان است، این‌ها در این سفر کاملا متبلور شد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی این مباحث با نمایندگان مطرح و نظرات آنان هم تبیین شد که جلسه بسیار مثبتی بود و همدلی بسیار خوبی بین مجلس و دولت هست.


منتشر شده

در

اخبار روز, اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “منطقه ما بیش از هر زمان دیگری با خطر جنگ روبروست”

  1. فاطمه

    سلام.
    قدرتها معمولا به جاهایی حمله میکنن که میدونن از قدرتها میترسن. خودِ قدرتها اگه بدونن مردم جایی ازشون نمیترسن و فرهنگ مقاومت در اونجا وجود داره، هرگز حمله نمیکنن. اگر مردم منطقه از قدرتها نترسن، قدرتهای خارج منطقه جرأت حمله پیدا نمیکنن. چون میدونن فرهنگ مقاومت خرج خیلی زیادی رو دستشون میگذاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *