مفاد جدید از قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

مفاد جدید از قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
مفاد جدید از قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه آمریکایی جزئیات جدیدی از قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران منتشر کرد.

طبق اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قطعنامه که تا روز سه شنبه بین شماری از اعضای شورای امنیت توزیع شده است خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران تا مدت نامشخص است.

مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته اند که واشنگتن قصد دارد این قطعنامه را در ماه مه که استونی به عنوان عضو ناتو و از متحدان نزدیک آمریکا ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده می‌گیرد، به رای بگذارد.

بر اساس این گزارش، مقامات دولت آمریکا مدعی شده اند با توجه به اینکه ایران دیگر به مفاد برجام پایبند نیست واشنگتن می‌تواند اعضای شورای امنیت را برای تمدید این تحریم‌ها علیه ایران مجاب نماید.

این در حالی است که آسوشیتدپرس افزود که هرگونه تلاشی از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با وتوی روسیه و چین مواجه خواهد شد.

لغو تحریم تسلیحاتی بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام نبود، اما قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که برای تایید برجام صادر شد، انقضای این تحریم‌ها را در ۲۷ مهرماه سال جاری پیش‌بینی کرده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *