معاون علمی و فناوری از ۵ شرکت فناور در جنوب تهران بازدید کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد در جنوب تهران بازدید کرد.

توانمندی در تولید تجهیزات دندانپزشکی

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد تهران در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی و دندان‌سازی و نیز تأمین مواد مصرفی مرتبط، فعالیت می‌کند.

این شرکت با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و با هدف توسعه فناوری در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مرتبط با صنعت دندانپزشکی و دندانسازی، تأسیس شده است.

کوره‌های دندانسازی شامل کوره پرسلن تمام اتوماتیک، کوره پرس تمام اتوماتیک، کوره‌های حذف موم سیلندر و کوره زینترینگ، میزها و اتوکلاو دندانپزشکی، از جمله محصولات فناورانه این مجموعه است.

واحد تولید مبدل کاتالیستی برای کاهش آلودگی هوا

ستاری همچنین از شرکت تولید کننده مبدل‌های کاتالیستی، مجموعه‌های اگزوز و واشرهای گلویی یا رینگ سیل مستقر در شمس آباد بازدید کرد. مبدل‌های کاتالیستی تولیدی این شرکت فناور، نقش مؤثری در کاهش آلودگی ناشی از فعالیت خودروها ایفا می‌کند. این کاتالیست‌ها در انواع خودروهای ساخت داخل به کار گرفته می‌شود.

گروه‌های خودروسازی از جمله مشتری‌های محصولات این شرکت هستند. مدیران این مجموعه در جریان این بازدید از عرضه محصولات به ۲٠ درصد خودروهای تولیدی در بازار خبر دادند و یادآور شدند محصولات این شرکت با حداقل ۱٠ درصد قیمت کمتر از محصولات مشابه وارداتی و با کیفیتی برابر یا بالاتر، به شرکت‌های خودروساز، ارائه می‌شود.

تولید توربین‌های عظیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از گروه شرکت‌های تولید کننده در زمینه توربوکمپرسور نفت، نیز بازدید کرد. این شرکت در زمینه انجام خدمات و فعالیت‌های پیمانکاری تخصصی در امور طراحی و اجرای پروژه‌های صنایع فرآیندی و به ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، فعالیت می‌کند. در حال حاضر فعالیت این شرکت بر روی تولید توربین‌های عظیم، متمرکز شده است.

توربین‌های آی جی تی ۲۵ معمولی و آی جی تی ۲۵ پلاس، از جمله تولیدات این گروه صنعتی هستند. تولید انواع توربو کمپرسورها، انواع الکترو کمپرسورها و انواع توربو ژنراتورها، از جمله دیگر محصولات این شرکت هستند. این گروه صنعتی همچنین در زمینه طراحی، نصب و اجرای ایستگاه‌های تقویت فشار، فعالیت دارد.

۲۵ درصد از نیروهای این شرکت در بخش تحقیقات و R&D فعالیت می‌کنند. بیش از ۱۵٠٠ نفر در شرکت‌های مختلف وابسته به این گروه صنعتی شاغل هستند.

این شرکت موفق شده است با نوآوری بر روی توربین‌های تولیدی، عمر این توربین‌ها را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد، این موفقیت، با وجود این حقیقت، به دست آمده است که این صنعت، مدتها است که با تحریم مواجه شده است. بازطراحی و ساخت قطعات موتور هواپیمای تجاری نیز از جمله برنامه‌های فناورانه این شرکت در آینده است.

توسعه فناورانه در صنعت نفت

شرکت فناوری تولید کننده تجهیزات سرچاهی نیز از جمله دیگر میزبانان ستاری و هیئت همراه در این سفر استانی بودند. این شرکت فناور، تولید کننده تجهیزات مورد استفاده در چاه‌های استخراج نفت است. علاوه بر تولید این تجهیزات، تمام مراحل نصب و راه اندازی دستگاه‌های تولید شده، توسط شبکه فنی مهندسی این مجموعه انجام می‌گیرد.

یکی از محصولات محوری این شرکت، شیر آلات چاه‌های نفت و گاز است. این شیرآلات فشار بالای میعانات و گاز استخراجی را کنترل می‌کند و ماده استخراج شده را تفکیک می‌کند. محصول فناورانه این شرکت توان کار با فشار کاری ۱٠ هزار پی اس آی را دارد. شرکت های نفتی از جمله مشتری‌های محصولات تولیدی توسط این شرکت هستند.

خودکفایی در تجهیزات صنعت گاز

بازدید از شرکت دانش بنیان دیگری که در زمینه مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز، فعالیت می‌کند توسط معاون علمی و فناوری صورت گرفت.

ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، یکی از محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این ایستگاه‌ها در مسیر خط لوله گاز نصب می‌شوند، تا فشار گاز ورودی را تنظیم کنند. مخازن تحت فشار و ایستگاه اندازه گیری گاز نیز، از جمله دیگر تولیدات این مجموعه دانش بنیان است.

ایستگاه اندازه گیری، میزان گاز ورودی به صنایع مختلف را اندازه گیری می‌کند. این شرکت همچنین برای نیاز صنایع مختلف ایستگاه کابینتی فشار گاز کوچک‌تر، تولید می‌کند. تولید هیترهای گاز، که دمای گاز ورودی را افزایش می‌دهد، یکی دیگر از محصولات فناورانه این شرکت دانش‌بنیان است. این شرکت همچنین در اجرای پروژه‌های بین‌المللی از جمله در عراق مشارکت داشته است.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *