مصائب ملی‌پوشان تیراندازی تمامی ندارد/تیرهایی که به هدف نمی‌خورند!

مصائب ملی‌پوشان تیراندازی تمامی ندارد/تیرهایی که به هدف نمی‌خورند!

مهری رنجبر:شرایطی که واقع‌بینانه شانس آنها را برای سهمیه المپیک کم می‌کند. آن هم وقتی رقبای سرسختی به هند می‌آیند و تنها دو نفر اول صاحب سهمیه می‌شوند. همین مسئله خوشبینی ابراهیم اینانلو، مربی تیم ملی برای المپیکی شدن تیراندازی در جهانی هند را کمرنگ‌تر کرده است تا حدی که می‌گوید: «اگر بعد از بازی‌های آسیایی ۸۰ درصد شانس برای سهمیه تیراندازان قائل بودم، حالا می‌گویم زیر۵۰ درصد شانس دارند.»

*این روزها تیراندازان برای جهانی هند، با شرایط سخت تمرین می‌کنند، وضعیت بچه‌ها چطور است؟

بچه‌ها با استراحت کوتاه بعد از بازی‌های آسیایی، دوباره تمرینات را شروع کردند. البته بیشتر تمرکز ما روی تیراندازی بادی است. با اینکه تنها مدال آسیایی را تیراندازان خفیف گرفتند یا مدال جهانی سه وضعیت بود اما به خاطر نداشتن فشنگ بالاجبار تمرکزمان روی بادی است و به خاطر همین هم تفنگ بادی شرایط بدی ندارد.

* لغو اردوی آلمان هم بچه‌ها را اذیت کرد؟

دقیقاً. اردوی هانوفر لغو شد هم تمرین در کمپ را از دست دادند و هم مسابقه را. در عوض خیلی از تیراندازان آسیایی در مسابقات اروپایی شرکت کردند و نتایج آنها خیلی خوب بود. کاپ H&N مونیخ نشان داد چقدر تیم‌ها کار کرده‌اند. آسیایی‌ها حداقل سه، چهار اردوی پر قدرت را در برنامه‌هایشان داشته‌اند اما تیم ما به خاطر مشکلات حتی یک اردو هم نداشت. با این حال شرایط بچه‌ها بد نیست اما کار خیلی سختی در جهانی هند دارند چرا که در تفنگ بادی و خفیف ۵۰ تیراندازی می‌آیند که شانس سهمیه دارند در حالی که تنها دو نفر اول سهمیه می‌گیرند. بچه‌های ما هم شاید شانس نیستند اما بارها نشان داده‌اند از پس مسابقات بزرگ برمی آیند.

*با این شرایط تیراندازان ما چقدر شانس سهمیه دارند؟

شاید بعد از جاکارتا من ۸۰ درصد شانس سهمیه برای تیراندازان قائل بودم اما بعداز لغو اردوی هانوفر آلمان و نرسیدن فشنگ شانس ملی‌پوشان ما زیر ۵۰ درصد شده است. چراکه من برنامه اردو، تمرینات و مسابقات تیم‌های دیگر خبر دارم. آنها واقعاً تمرینات خیلی منظمی دارند و تورنمنت‌های سطح بالا را پشت‌ سر گذاشته‌اند و همین مسئله درصد شانسی که من پیش‌بینی کرده‌ام را خود به خود پایین می‌آورد. با این شرایط تنها تفنگ بادی شانس سهمیه دارد. شاید ۶۰-۷۰ درصد روحیه تأثیر زیادی در موفقیت تیراندازان دارد و خیلی از تیم‌ها با برنامه منظم به اوج آمادگی رسیده‌اند اما با لغو اردو و مسابقه تدارکاتی برنامه‌ها اجرا نشود، همین مسئله تأثیر منفی می‌گذارد.

*اما رئیس فدراسیون در کنفرانس خبری خیلی امیدوار بودند که تعداد سهمیه‌های المپیک ۲۰۲۰ بیشتر شود و حتی حرف از مدال هم زدند.

من نمی‌خواهم انرژی منفی بدهم. ولی فقط کافی است به اردوهای قبلی و برنامه‌های تیم ملی در زمان سرمربیگری لازلو نگاه کنید. اینکه چرا تیرانداز ما در المپیک قبلی حتی به فینال هم رسید چون ما از ابزارهای خوبی استفاده می‌کردیم اما حالا هم شانس سهمیه و مدال داریم به شرطی که بچه‌ها در اردوهای بین‌المللی تمرین کنند، کمبود فشنگ نباشد و در مسابقات بین‌المللی با تیراندازان خارجی رقابت کنند تا به اوج آمادگی برسند. حتی اگر از امروز هم شرایط عوض شود بچه‌ها موفق می‌شوند چرا که تیم تفنگ همیشه بیشترین مدال، سهمیه المپیک و تنها مدال بازی‌های آسیایی را داشته. اگر حالا هم شرایط فراهم شود شاید برای مسابقه جهانی هند نه اما در مسابقه بعدی سهمیه می‌گیریم.

۲۵۱ ۲۵۱

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *