مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند

مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند
مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه دو روز پیش سرهنگ امیر طالبی سرپرست پلیس راهور گیلان با اشاره به برداشتن محدودیت تردد بین استانی از اول اردیبهشت گفته بود که این رفع محدودیت‌ها به معنای آغاز مسافرت‌ها از سوی هموطنان نیست؛ اما بسیاری از مردم سفرهای اردیبهشت خود را با رفتن به سمت استانی مانند گیلان آغاز کردند.

طالبی با اشاره به گردشگر پذیر بودن این استان در تمام ایام سال، گفته بود: در حال حاضر شرایط استان گیلان به گونه‌ای است که از پذیرش مسافر تا مهار کامل کرونا معذوریم. شهروندان و هموطنان عزیز برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از سفر به استان گیلان در حال حاضر خودداری کنند. چرا که از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۱۰۰۰ خودرو توقیف و هزار و ۵۰۰ برگه جریمه نیز صادر شده است.

اما دیری نگذشت که بی توجه به هشدارها مسافران راهی استان‌های شمالی شدند آنهایی که بیشتر در این استان‌ها ویلای شخصی داشتند تمایل پیدا کردند که پس از مدتها سری به ویلاهای خود بزنند و بی توجه به آنکه بسیاری از مراکز گردشگری و هتل‌ها بسته است، خود را به ویلای شخصی برسانند. تا اینکه محمد حسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از افزایش ورود مسافران به این استان در روزهای گذشته خبر داده و ابراز نگرانی کرده که این مسافرت‌ها موجب خواهد شد تا شمار مبتلایان به ویروس بیشتر شود.

نکته دیگر اینکه در این مدت هم سخت گیری های تردد انجام نمی‌شد و مردم با وسایل نقلیه می‌توانستند بین استان‌ها تردد کنند اما از آنجا که ورود خودروهای شخصی به استان‌ها آزاد شده، این بار مردم به صورت خانوادگی به این شهرها رفته اند.

با این وجود باز هم تاکید شده که هتل‌ها و مراکز گردشگری همچنان تعطیل است اما از آنجا که طبیعت گردی در استان‌های شمالی کشور طرفدار زیادی دارد مسافران بی توجه به هشدارها این تصور را دارند که طبیعت گردی خطری برای آنها نخواهد داشت.

از این رو برخی از راهنمایان گردشگری غیرمجازی که از فرصت‌های این چنینی سو استفاده می‌کنند، درصدد برآمده و به تبلیغ تورهای طبیعتگردی می‌پردازند و اعلام می‌کنند که با حفظ رعایت فاصله اجتماعی (!) تورهای طبیعت گردی به همراه کمپ در مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی گیلان برپاست!

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *