مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه برگزار می شود

مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه برگزار می شود

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عرشیان در جمع خبرنگاران رسانه و عدلیه استان یزد اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل، درک موضوعی و درک مفاهیم در رده زیر ۱۶ سال و بزرگسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراحل مختلف این مسابقات افزود: به برگزیدگان رشته‌های کتبی ۲۰ نفر که مجموع امتیازات مراحل شهرستانی، استانی، مقدمات کشوری، بیشتر باشد به مرحله کشوری صعود خواهند کرد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، مهلت ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه در سال جاری را تا اول تیر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به غیر از رشته‌های درک مفاهیم و حفظ موضوعی در مقطع بزرگسالان سایر مقاطع و رشته تا اول تیرماه فرصت دارند تا از سامانه فهام معاونت فرهنگی ثبت نام نمایند.

وی تصریح کرد: قرآن به عنوان معجزه جاوید پیامبر (ص)، بهترین روش و سبک زندگی را برای انسان ترسیم کرده است چراکه انسان، مخلوق خدایی است که به حقیقت انسانی و ابعاد وجودی و نیازهای روحی و جسمی مخلوق خود واقف است و در قرآن به تمام این موارد مورد نیاز بشر پرداخته است.

عرشیان، قوانین و مقررات قرآن کریم را منطبق با فطرت بشری دانست و تصریح کرد: تمام نیازهای مادی و معنوی انسان با وجود ارزشمند قرآن تأمین شده زیرا بهترین وسیله هدایت و برون رفت از دغدغه‌ها و بحران‌های سخت آخرالزمان قران محسوب می‌شود.

وی، انفاق و همدلی و کمک مؤمنانه خیرین به اقشار آسیب‌پذیر در بحران بیماری ویروسی کرونا را بهترین شاخص عمل به سبک زندگی قرآنی دانست و بیان کرد: اهالی قرآن با نصب‌العین قرار دادن دستورات قرآنی توانستند در بحران کرونا به خوبی سبک زندگی قرآنی خود را به نمایش بگذارند و چراغ امید را در دل نیازمندان، زنده نگهدارند.

عرشیان افزود: کسانی که در مسیر حق‌تعالی و قرآن حرکت می‌کنند، خداوند نیز موانع و مشکلات سد راه آنها برمی‌دارد و مردم قرآنی ما این موضوع را در بحران ویروس کرونا در قالب همدلی و وحدت احساس کردند.

 


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *