مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر گشایش یافت

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر گشایش یافت

 

مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر گامی دیگر از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور است.
این مرکز با استقرار استارتاپ ها و شتابدهنده ها تلاش دارد ارتباط دو سویه با دانش بنیان ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.
در حال حاضر ۶ استارت و یک شتابدهنده و آزمایشگاه نوآوری رسانه در این مرکز مستقر و فعال هستند.
مرکز فناوری های مالکیت فکری یکی دیگر از زیرساخت های مرکز نوآوری صوت و تصویر است، حقوق مالکیت فکری ، حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی است با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات، مواجهه با این فناوری نیز باید با این فناوری صورت گیرد.
این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات است.

راه اندازی اولین آزمایشگاه نوآوری رسانه ای کشور

مرکز آزمایشگاه نوآوری رسانه با توجه به اینکه در سال های اخیر رسانه ها به شدت تحت تاثیر نوآوری های فناورانه بودند، نوآوری های فناورانه انواع جدید از رسانه ها را به مخاطب عرضه کرده که منجر به تغییر رفتار مخاطب شد و بازارهای نوظهوری را پدید آورد.

شکل گیری آزمایشگاه نوآوری رسانه یک ضرورت در این صنعت است و تاکنون بیش از صد آزمایشگاه نوآوری رسانه ای در دنیا تاسیس شده است. در ایران نیز ضرورت فعالیت مراکز نوآوری در حوزه رسانه درک شده است و در حال حاضر چند مرکز نوآوری و شتابدهی در حوزه تولید محتوا فعال هستند.
تصمیم سازمان صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در راه اندازی یک مرکز نوآوری رسانه ای منجر به راه اندازی اولین راه اندازی آزمایشگاه نوآوری رسانه ای کشور با هدف توسعه، تحلیل، شناسایی روندها و چشم انداز ها در صنعت رسانه ای کشور بوده است.
این آزمایشگاه در جایگاه نوآوری و خلق فرصت تا توسعه محصول برای افراد و سازمان های فعال در صنعت رسانه قرار گرفته است، آزمایشگاه نوآوری رسانه یک اتاق فکر تخصصی و منبع خلق و پیاده سازی ایده های نوآورانه در حوزه رسانه و محتوا است.
مرکز نوآوری صوت و تصویر به عنوان یکی از رگلاتورهای صوت و تصویر در فضای مجازی فعالیت خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *