مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد نماد همکاری دولت، صنعت و دانشگاه است

عباس زارعی هنزکی روز سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا افزود: تحول دیجیتال و تحول الکترونیک در دنیا حدود ۶ سال است که به عنوان انقلاب مطرح می شود. ستادهای مختلفی در کشور در این زمینه تشکیل شده است، اما اینکه عملا در صنعت وارد شویم و دانشگاه و صنعت کنار هم کاری را با هم شروع کنند از ۵ ماه پیش صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مفاهیم در این زمینه چیده شد. اینکه در تحول دیجیتال دانشگاه تهران، فولاد مبارکه و صنایع کشور در فاز یک با مرکزیت صنعت فولاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کاری را شروع کنیم که مرکز نوآوری، محلی برای گردآوری متخصصان و تصمیم گیری و کار بر روی پروژه های نوآوری در تحول دیجیتال باشد، برنامه ریزی شده است .

زارعی ادامه داد: در این مرکز بخش دولت، صنعت و دانشگاه که ارکان اصلی اکوسیستم نوآوری هستند گردهم جمع شده و کاری را انجام خواهند داد. مفاهیم در این خصوص آماده است و مدیریت، حاکمیت و مالکیت در این مرکز نوآوری مشخص شده است.

وی بیان کرد: در تمام زنجیره ارزشی فولاد از جایی که معدن با سامانه اطلاعات جغرافیایی شناسایی می شود تا جایی که به دست مشتری می رسد و نظر مشتری را در خصوص ارایه خدمات می گیریم، همه در زنجیره ارزشی دیجیتال است.

زارعی افزود: تحول دیجیتال در تمام زنجیره ارزشی هم به عنوان توانمندساز و هم به عنوان جایگاهی که فولاد را در مسیر رشد و توسعه جهانی خود قرار می دهد، دیده شده است.

وی در خصوص جایگاه ما در این بخش نسبت به جهان گفت: از آنجایی فولاد مبارکه تصمیم گرفته علاوه بر فولاد سازی، ایجاد تکنولوژی کند و تکنولوژی هم بفروشند، از این حیث حتما باید به تحول دیجیتال ورود کنیم. دنیا به این سمت حرکت کرده و پلت فرم ها شکل گرفته است. آنچه در این مرکز در ارتباط صنعت، دانشگاه و دولت  ایجاد خواهد شد، ما را در مقامی در دنیا قرار خواهد داد که بتوانیم انتقال تکنولوژی داشته باشیم.

زارعی افزود: فولاد مبارکه که از صنایع پیشرو کشور است بعد از چهل سال از نظر دانش فنی و دانش فردی و سازمانی بر کار خود اشراف دارد و به برداشتن چند گام به جلو کمک خواهد کرد.

وی درباره علت انتخاب دانشگاه تهران برای راه اندازی این مرکز، اظهار داشت: در تحول دیجیتال، همه ارکان یک دانش مورد نیاز است. چون فرهنگ سازی مهم است. بنابراین محتوا، طراحی، علوم اجتماعی، شناسایی زبان، علوم شناختی و علوم مهندسی نیاز داریم و همه این ها در دانشگاه تهران وجود دارد.  اگر بخواهیم تحول دیجیتال در کشور شروع شود درگیر کردن دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه جامع تنها راه دولت است. دانشگاه تهران یک شبکه فناوری قوی دارد و با داشتن دانشکده ها و پردیس های دانشگاهی، منابع طبیعی، انسانی و مالی می تواند کمک کند.

وی یادآور شد: برای راه اندازی این مرکز ۸ میلیارد تومان بودجه لازم است و تا ۶ ماه آینده فضای فیزیکی این مرکز آماده بهره برداری و استفاده استارتاپ ها در این زمینه است.

مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد در زیربنای هزار و ۱۷۳ متر مربع  با کاربری استارتاپ استودیو تحول دیجیتال در صنعت فولاد برای استقرار هسته های نوآور و شرکت های فناور برنامه ریزی شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *