مراکز رشد به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند

مراکز رشد به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند
مراکز رشد به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در نشست صمیمی با فناوران مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: حضور در مرکز رشد ایجاب می‌کند تا واحدهای فناور از فرصت‌های پیش رو به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرده و محصولات خود را در مسیر درست هدایت نمایند.
وی توجه فناوران به موضوعات مرتبط با ویروس کرونا را خواستار شد و افزود: برای دستیابی به اهداف مرکز رشد جهاددانشگاهی باید زمان‌بندی مناسبی برای طرح‌های موجود در نظر بگیریم و میزان اعتبار مورد نیاز، تجهیزات و ارتباطات لازم را منظور کنیم.
رئیس مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: به همین منظور طرح‌های موجود در این مرکز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا در کنار توسعه فعالیت‌ها، میزان انطباق آن‌ها با توانمندی‌های شرکت‌های فناور سنجیده شود.
اوچی اردبیلی به نام‌گذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» اشاره و تصریح کرد: امسال بهترین فرصت برای واحدهای مرکز رشد است تا تمام تلاش خود را برای تسریع اخذ مجوز، ثبت اختراع و رسیدن به تجاری سازی محصولات بکار گیرند.
وی با بیان اینکه به موازات بازنگری در طرح‌ها، باید بازنگری در خدمات و حمایت‌های مرکز رشد نیز صورت گیرد تا خدمات متناسب شود، ادامه داد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه درمان ناباروری و سلول درمانی توسعه خوبی یافته است و انتظار داریم واحدهای فناور نیز از این فرصت برای ارائه طرح‌های مرتبط اقدام کنند.
اوچی اردبیلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در کنار حمایت‌های مادی و معنوی از فناوران، با هماهنگی  مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تسهیلات بانکی به واحدها اعطا شد و سعی داریم  در سال جدید ارائه تسهیلات را تسهیل کنیم.
در این نشست معاون فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: در حال حاضر در این مرکز ۱۶ واحد فناور با ۳۴ ایده فناور مستقر می‌باشند که ۲ شرکت دانش بنیان شده‌است.
مهران محمدی از ثبت ۱۰ اختراع توسط محققان مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و افزود: در راستای توانمندسازی محققان این مرکز دوره‌های آموزشی مثل سال‌های گذشته در سالجاری هم برگزار خواهد شد.
 در ادامه این جلسه سعید خانی، حامد مصطفوی، محمود خروشی، سولماز چرائی، نسیم عبداله‌پور، افشین کرمی، توحید بهپور، حسین واثقی، سعید جعفری و سعید ناصری به عنوان فناوران مرکز رشد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.
۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *