مراسم بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در صومعه سرا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال سیدمحمدی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در فرمانداری صومعه سرا، اظهار کرد: ۱۱ آذر سالروز شهادت بزرگ‌مردی است که یکی از اثرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ معاصر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت بوده است، افزود: این مرد مبارز با تأسی از همه این بزرگان در مسیر آزادی و آزادمردی و مبارزه با ظلم و ستم حرکت کرد و به شهادت رسید.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان مقر و میعادگاه مبارزات تاریخی میرزا کوچک جنگلی بوده است، گفت: نهضت جنگل برگرفته از مکتب اسلام است که این روحانی مبارز به همین واسطه توانست حرکتی بزرگ علیه استکبار و استعمار پایه‌گذاری کرده و اثرات ماندگاری در تاریخ معاصر انقلاب برجای بگذارد.

وی در ادامه به برگزاری همایش شهرستانی میرزا کوچک جنگلی در صومعه سرا، تصریح کرد: این همایش ۱۱ آذر ماه همزمان با سالروز شهادت این روحانی مبارز در شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار خواهد شد.

سیدمحمدی خواستار تشکیل ستاد بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در شهرستان صومعه سرا همانند سال‌های گذشته شد و ادامه داد: این روحانی مبارز گیلانی به همراه چند نفر دیگه از پیش‌قراولان آزادی‌خواهی در کشور بودند لذا برگزاری مراسم بزرگداشت برای چنین مقام شامخی وظیفه کوچکی است که برعهده ما قرار دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *