مدیریت منابع ارزی به نفع تأمین کالاهای ضروری

رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بازار ارز و ضرورت حمایت از تولیدکننده واقعی در شرایط فعلی، گفت: دولت باید با مدیریت صحیح بر بازار ارز ضمن تأمین نیازهای ضروری کشور مایحتاج تولید را تأمین کرده و به این ترتیب مهر پایانی بر دلالی‌ها در این بخش بزند.

وی افزود: مدیریت مصارف ارزی کشور با در نظر گرفتن کاهش درآمدهای ارزی باید به گونه‌ای باشد که ارز حاصل از صادرات برای تأمین کالاهای ضروری استفاده شود و در این زمینه بانک مرکزی هم در تلاش است که ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی بازگردد که صرف تولید داخل شود که در نهایت به اشتغال کشور هم کمک خواهد کرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدیریت منابع ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات دستگاه‌های متولی باید با نظارت دقیق طبق قوانین مسیر بازگشت ارز به کشور را تسهیل کنند، افزود: در بحث واردات ما دچار مشکلاتی هستیم که ارز کشور در مواردی برای واردات کالاهای غیرضروری که در کشور نیز تولید مشابه دارد استفاده می‌شود که مجلس از دستگاه‌های مرتبط این انتظار را دارد که با جدیت به این تخلف و کوتاهی رسیدگی کند.

زارع با تاکید بر اینکه در این شرایط نابسامان، ارز به بهترین نحو و برای کالاهای اساسی و ضروری باید هزینه شود، تصریح کرد: هزینه کرد ارز در مسیری دیگر می‌تواند اقتصاد کشور را درگیر مشکلات عدیده کند.

زارع با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا توجه به تولید، اقتصادی پویا را نوید می‌دهد، افزود: دولت باید با مدیریت صحیح بر بازار ارز ضمن نیازهای ضروری کشور مایحتاج تولید را تأمین کرده و به این ترتیب مهر پایانی بر دلالی‌ها در این بخش بزند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از تولیدات داخلی با ورود مواد اولیه و خام از سایر کشورها ادامه حیات خواهند داد، تصریح کرد: دولت باید با اولویت‌گذاری در خصوص واردات مایحتاج بخش تولید نسبت به اختصاص ارز مورد نیاز اقدام کند.

زارع تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز از بعد نظارتی و هم از بعد قانون گذاری تمام تلاش خود را برای استفاده صحیح منابع ارزی به کار خواهد بست.

 


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *