مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان: در قانون قاچاق دام باید بازنگری شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان: در قانون قاچاق دام باید بازنگری شود

به گزارش خبرآنلاین ازکرمان ، ارسلان میری صبح امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان که با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که داریم از جمله محدودیت نیروی انسانی با این وجود اقدامات خوبی در سال گذشته در رابطه با قاچاق کالا در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده وارده در سال ۹۸ ما ۵ هزار و ۱۲۳ فقره بوده که نسبت به سال ۹۷ در این زمینه ۳۵ درصد افزایش ورودی داشتیم ادامه داد: تعداد پرونده‌های مختومه قاچاق کالا ۵ هزار و ۱۱۲ فقره پرونده است که ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با عنوان اینکه ۵۵۴ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۹۵ ریال مبلغ محکومیت‌ها در سال ۹۸ بوده که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۲۲۸ درصدی در بخش محکومیت‌ها داشته‌ایم افزود: از این مبلغ بیش از ۳۶ میلیارد ریال وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مکشوفه نیز به نفع دولت مصادره شده است و افزایش ۱۹۸ درصدی نسبت به سال قبل وصولی داشته‌ایم گفت: بیشترین کالای مکشوفه قاچاق در استان کرمان در حوزه سوخت است که بیشترین کشفیات در شهرستان‌های شرقی استان بوده است.

میری ادامه داد: قریب ۵ میلیون لیتر نفت گاز، بیش از ۳۲۲ هزار لیتر بنزین و ۳۰۱ هزار لیتر نفت سفید در سال ۹۸ کشف شده که پرونده آنها به تعزیرات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دام دومین مورد قاچاق کالا در استان بوده که بیشترین پرونده را در تعزیرات حکومتی استان تشکیل داده است گفت: بخش بزرگی از مردم استان کشاورز و عشایر هستند که برای امرار معاش دام پرورش می‌دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با تاکید بر اینکه در قانون قاچاق دام باید بازنگری شود تا دامداران در استان آسیب نبینند افزود: پلاک‌گذاری دام‌ها توسط جهاد کشاورزی تا حدی انجام شده اما کافی نیست.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

کرمان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *