مدارس سیستان‌وبلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شب گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: حوادث تلخی که در یک ماهه اخیر رخ داد، سبب شد تا فرآیند استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس با جدیت بیشتری انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: طی هفته گذشته، تعداد چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه بخاری استاندارد در سطح مدارس استان توزیع شد و یک‌هزار دستگاه بخاری استاندارد دیگر نیز در راه است که به محض تحویل، در سایر مدارس توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این تجهیزات از محل اعتبارات وزارتخانه آموزش و پرورش تهیه شده است، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و توجه ویژه‌ای که در خصوص تأمین تجهیزات گرمایشی مدارس وجود دارد، دیگر هیچ مدرسه‌ای در سطح استان از وسایل گرمایشی استاندارد محروم نخواهد بود.
نخعی بیان کرد: پیش از توزیع وسایل، تعداد هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس سیستان و بلوچستان وسایل گرمایشی استاندارد نداشتند که با توزیع این بخاری‌ها مشکل پنج هزار کلاس درس در این حوزه برطرف شد؛ برای بقیه کلاس‌های درس استان نیز طبق قولی که دو خیر نیک اندیش داده‌اند قرار است وسایل گرمایشی استاندارد تهیه شود.
وی ادامه داد: در برنامه بلند مدت در زمینه تعمیر و استاندارسازی وسایل گرمایشی نیز قرار است هزینه استانداردسازی با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تامین و کار آن تا یک ماه آینده کلید بخورد.
این مقام مسئول در ادامه به استفاده از سرویس‌های غیرمجاز برای جابه‌جایی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۸ هزار و ۵۲۳ دانش آموز در سطح استان از سرویس‌های استاندارد و تقریبا همین تعداد نیز از سرویس غیر مجاز استفاده می‌کنند؛ تأکید ما این است که از سرویس‌هایی استفاده شود که مورد تایید آموزش و پرورش هستند.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سیستان و بلوچستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *