ماجرای برگشت حق کرونای پرستاران بیمارستان قائم مشهد

ماجرای برگشت حق کرونای پرستاران بیمارستان قائم مشهد
ماجرای برگشت حق کرونای پرستاران بیمارستان قائم مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: برگشت پول از حساب پرستاران بیمارستان قائم اشتباهی از جانب حسابداری بوده است و این مبلغ نباید به حساب برخی از پرستاران واریز می‌شده است یا مقدار واریزی بیشتر بوده است.

محسن گچ پزان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص  بازگشت حق کرونای برخی از پرستاران بیمارستان قائم اظهار کرد:  در طی پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام دادم، متوجه شدم مبلغی به بیمارستان قائم تعلق گرفته تا برای همکارانی که درگیر بیماران کرونا هستند واریز شود. در همین راستا این مبلغ به حساب کسانی نیز واریز شده است که در این شرایط مرخصی بودند یا در این بازه در بیمارستان نبودند.

وی افزود: حق بر این است که مبلغ حق کرونا به حساب کسانی واریز شود که در این مدت درگیر بیماران کرونا بودند. این اشتباه از جانب حسابداری بوده است و این مبلغ نباید به حساب برخی از پرستاران واریز می‌شده است یا مقدار واریز  بیشتر بوده است. در حال حاضر اصلاحات در دست اقدام است.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مشهد بیان کرد: مورد مشابه این امر در یکی از بیمارستان‌های مشهد نیز اتفاق افتاد که براین اساس کارانه پزشک به حساب خدمات عمومی و برعکس آن واریز شد که این امر اصلاح شد. اصلاح این موارد همیشه با عوارض همراه است ، زیرا پول از حساب برداشت یا خرج می‌شود، تا این حساب تسویه شود همه درگیر می‌شوند.

گچ‌پزان با اشاره به اینکه  میزان تشویقی پرستاران برای کرونا ثابت نیست و برای هر پرستاری متفاوت است، عنوان کرد:  میزان تشویقی با توجه به اینکه پرستار در کدام بخش حضور دارد متفاوت است ، به عنوان مثال این تشویق برای پرستاران بخش اورژانس و آی‌سی‌یو که بیشترین میزان درگیری را با بیماران کرونایی دارند بیشتراز  کسانی است که در بخش پشتیبانی حضور دارند و با بیماران کرونایی کمتری مواجه هستند. بیمارستان‌ها برای کسانی که بودند و نبودند تفاوت قائل می‌شوند و اصل بر همین است. همچنین حق کرونا برای همه پرسنل بیمارستان که درگیر بیماران کرونایی هستند، واریز می‌شود.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مشهد در خصوص اعتراض اخیر پرستاران مشهدی جلوی دادگستری، اظهار کرد:  در طی این اعتراض و بررسی‌های انجام شده مسئولان دادگستری وارد این قضیه شدند. آقای سلطانی، معاون دادستانی به نمایندگی از سوی دادستان و قوه قضاییه در جلساتی که در این زمینه برگزار شد، حضور داشت و مسائل را شنیدند. بنده نیز مطالباتی که در سطح کشور در حال پیگیری است و مطالبات پرستاری را مطرح و ایشان را از کم و کیف این قضایا مطلع کردم.

گچ‌پزان ادامه داد: در حال حاضر معاون دادستان در حال پیگیری مسائل هستند.  معاون دادستان در جلسات استانداری و جلسات کشوری مطالبات را مطرح کردند و قصد دارند در  سرفصل‌های بودجه تغییراتی ایجاد کنند تا بتوانند با جابه‌جایی سر فصل‌ها اعتباراتی را ایجاد کنند تا مطالبات مالی پرستاران جبران شود. همچنین وزارتخانه نیز اخیرا اعتباری را تخصیص داده که هنوز پرداختی صورت نگرفته، البته آماده شدن اسناد زمان‌بر است.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری مشهد تصریح کرد: همچنین در همین راستا جلساتی در استانداری برگزار شده است که ما نیز نماینده‌ای داشته‌ایم. در این جلسات مسائلی همچون تامین نیروی انسانی و تبدیل وضعیت پرستاران  به غیر از مسائل مالی مطرح شد. وزارتخانه قصد دارد در بخش نیروی انسانی حدود ۳۰۰۰  نفر را جذب کند و همچنین دستورالعملی برای تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و شرکتی در حال انجام است.  اسناد آماده است تا کارانه عقب مانده، انگیزشی کرونا، اضافه کاری‌ها و حقوق پرستاران پرداخت شود که در همین راستا  قول‌هایی داده شده است  و باید منتظر بمانیم آخر ماه چه اتفاقی خواهد افتاد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *