قالیباف: قصد داریم خانه‌های ساخته شده از سرمایه کشور در سفته بازی قرار نگیرد

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم گفت: ما در این قانون (مالیات بر خانه‌های خالی) به دنبال این هستیم که مسکن احتکار نشود، نه این که اگر کسی ۵ مسکن دارد ما برویم از آن مالیات بگیریم.

او ادامه داد:این قانون قصدش گرفتن مالیات نیست؛ چراکه ما در باره مالیات در قوانین دیگر دارای قانون هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم و حتماً قوانین دیگر CGT و PIT بحث‌هایی است ک در دستورکار آینده مجلس قرار دارد.

قالیباف تاکید کرد: ما قصد داریم خانه‌ای که از پول افراد س اخته و از سرمایه کشور ساخته شده در سفته بازی قرار نگیرد و با تورم دنبال درآمدهای دیگری نباشد بلکه عرضه شده و استفاده شود.

رئیس مجلس گفت: ما می‌خواهیم افرادی که ۱۰ خانه دارند خانه خود را خالی نگه ندارند و عرضه کنند. این که چرا آن شخص ۱۰ خانه خالی دارد بحث دیگری است و باید جای دیگری آن را دنبال کرد.هدف این طرح این است که فردی که ۱۰ خانه دارد آن را به بازار عرضه کرده تا مورد استفاده قرار گیرد. اینکه چرا یک فرد ۱۰ خانه دارد بحث دیگری است و باید در جای دیگر دنبال شود.

۲۱۶۲۱۶

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *