فقط ۵درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان با آب شرب است

فقط ۵درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان با آب شرب است

 

به گزارش خبرآنلاین، سجاد خانمرادی درباره بحث آبیاری فضاهای سبز توسط شهرداری زنجان اظهار کرد:با توجه به گسترش فضای سبز در سالیان اخیر و کمبود منابع آبی استفاده از چاه‌ها در دو و در برخی از مناطق در سه شیفت کاری انجام می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه کل چاه‌های شهر زنجان ۲۸ مورد است؛ تصریح کرد: از این تعداد ۶ مورد یک شیفت؛ ۱۹ مورد دو شیفت و سه مورد نیز به صورت سه شیفت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در مورد ساعات شیفت‌های آبیاری چاه‌ها نیز گفت: شیفت‌های آبیاری فضای سبز در زنجان ۴ صبح تا ۱۲ ظهر و از ۱۶ عصر تا ۲۳ شب و از ۲۳ شب تا ۴ صبح است.

خانمرادی با اشاره به اینکه علت سه شیفته بودن برخی از چاه‌های شهرداری کمبود چاه است؛ تصریح کرد: از طرفی اداره آب نیز مجوز جدیدی برای حفر چاه به شهرداری نداده است، بنابراین مجبوریم از همان چاه‌های قبلی برای آبیاری استفاده کنیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره عدم آبیاری فضاهای سبز در زمان شب نیز گفت: در واقع نیروهای شهرداری مشکلی در آبیاری فضاهای سبز در این ساعت از روز ندارند؛ مشکل اینجاست که در برخی از موارد مردم راضی به این کار نمی‌شود؛ چون مردم اغلب شب‌ها در پارک حضور دارند این اجازه را به نیروهای شهرداری نمی‌دهند که نسبت به آبیاری در این ساعات اقدام کنند.

وی همچنین درباره درصد آبیاری با آب شرب و آب خام نیز گفت: ۹۵ درصد آبیاری‌ها از طریق آب خام و ۵ درصد از طریق آب شرب انجام می‌شود که البته محل‌های مربوط به آب شرب را قطره‌ای کرده‌ایم.

یاد آور می شود چاه‌های شهرداری منطقه یک زنجان شامل هفت حلقه؛ چاه‌های منطقه ۲ زنجان شامل ۱۲ حلقه و چاه‌های منطقه ۳ زنجان نیز شامل ۹ حلقه است.

۴۶


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *