فروش در سایت آمازون – سال ۲۰۲۰

فروش در سایت آمازون – سال ۲۰۲۰

در این مقاله با استفاده از آمار آمازون، پیش‌بینی‌هایی در مورد وضعیت سایت آمازون در سال ۲۰۲۰ ارائه می‌دهیم که به فروشندگان کمک می‌کند استراتژی‌های فروش در آمازون را برای این سال تنظیم کنند.

آمازون در سال ۲۰۲۰

فروشگاه اینترنتی آمازون امسال وارد بیست و پنجمین سال فعالیت خود شده است. این پلتفرم تبدیل به یک غول در صنعت خرده فروشی و در بازار جهانی تجارت الکترونیک شده است. بر اساس آمارها، سهم بازار خرده فروشی آمازون در دوره ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است. آمازون همواره در حال تغییر و اصلاح فرایندها و دستورالعمل‌های خود برای فروشندگان و وندورها است. بعلاوه، با تغییرات صورت گرفته در تبلیغات آمازون، به نظر می‌رسد که تبلیغات آمازون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در سال ۲۰۲۰ داشته باشد. فروشندگان آمازون نیز فرصتهای بسیار زیادی دارند تا از این تغییرات به بهترین نحو ممکن سود ببرند و فرصتهای زیادی برای فروش در آمازون برای خود خلق کنند. با توجه به اینکه در عرصه فروش و تجارت آنلاین شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود، پیش‌بینی‌هایی در مورد تغییراتی که در سایت آمازون رخ خواهد داد انجام شده است.

آمار مهم آمازون برای فروشندگان

آمازون در بسیاری از زمینه‌های تجارت آنلاین پیشتاز است که آمار زیر نشان دهنده این پیشتازی بی چون و چرا هستند:

 در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، فروش خالص آمازون بیش از ۶۳ میلیارد دلار بود که این رقم در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ به ۷۰ میلیارد دلار رسید.

 سهم آمازون از بازار خرده فروشی در آمریکا از ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۹ رسید و پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد برسد.

 آمازون رتبه اول جستجوی محصول در آمریکا را دارد. به این معنی که اکثر مشتریان آنلاین برای جستجو در مورد یک محصول ابتدا در آمازون سرچ می‌کنند. آمازون به تازگی در این حوزه از گوگل پیشی گرفته است.

 در ژوئن ۲۰۱۹، تعداد مشتریان عضو برنامه پرایم در آمریکا ۱۰۵ میلیون نفر بود.

 از هر ده دلار خرج شده در تبلیغات دیجیتال در آمریکا، آمازون یک دلار را به خود اختصاص داده است.

با داشتن ۵۰ درصد از سهم بازار تجارت آنلاین، آمازون بر این حوزه سلطه کامل دارد.

 آمازون در بسیاری از دسته‌بندی‌های محصولات، بیش از ۸۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. لوازم الکترونیک، خانه و آشپزخانه، لباس و کفش، زیبایی و محصولات مراقبتی و موبایل و لوازم جانبی از جمله پرفروشترین دسته بندیهای محصولات هستند.

با توجه به این آمارها، رشد فضایی آمازون اجتناب ناپذیر است. با توجه به این رشد عظیم در بازگشت سرمایه، فرصت‌های موجود برای فروش در آمازون بسیار گسترده خواهد بود.

پیش بینی وضعیت فروش در آمازون در سال ۲۰۲۰

با توجه به آمار آمازون، تحلیلگران پیش‌بینی‌هایی در مورد آمازون انجام داده‌اند که تصویر بهتری از فروش در آمازون در سال ۲۰۲۰ را ارائه می‌دهد. با رشد حجم محصولات ارائه شده در آمازون، سلطه این شرکت به عنوان یک موتور جستجو بیشتر خواهد شد.

 رشد فروش در آمازون از طریق FBA

در حال حاضر بخش اعظم فروشندگان آمازون از طریق FBA محصولات خود را به فروش می‌رسانند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که تعداد فروشندگان FBA آمازون افزایش یابد. بر این اساس برای کسب درآمد از آمازون به عنوان فروشنده، باید محصولاتی که برای فروش انتخاب می‌کنید، بسیار مناسب این بازار باشند و قابلیت فروش بالایی داشته باشند. بنابراین باید با استفاده از نرم افزارهای تحلیلی و آمار، محصول مناسبی را انتخاب کنید و همچنین باید گرایشات مشتریان در مورد محصولات را به خوبی رصد نمایید. در دوره آربی آموزش فروش در آمازون و تمامی نکات مربوط به انتخاب محصول مناسب ذکر شده‌اند. محصولات پرطرفدار در آمازون را رصد کنید تا بتوانید افزایش تقاضا در محصولات را مشاهده نمایید. محصولاتی را انتخاب کنید که بین مشتریان پرطرفدار باشند. لوازم الکترونیک همچنان پرطرفدار خواهند بود. در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۴۴ درصد مشتریان آمریکایی از آمازون محصولات الکترونیکی خریداری کردند که باعث شد این دسته بندی تبدیل به محبوب‌ترین دسته بندی در آمازون شود. لوازم خانگی هوشمند، دستیاران صوتی، کامپیوتر، موبایل و دستگاههای بازی از جمله محبوبترین لوازم الکترونیک هستند. همچنین صنعت سلامت نیز در آمریکا به سرعت در حال رشد است. محصولات سلامتی و مکمل‌های دارویی در سال ۲۰۲۰ با رشد زیادی مواجه خواهند شد. اما در دوره آربی به دقت و با جزییات کامل شرح داده شده است که چه محصولاتی برای فروش در آمازون مناسب هستند، به ویژه اگر فروش در آمازون را به تازگی شروع کرده باشید. برخی از محصولات برای فروش در آمازون نیاز به تأیید دارند به همین دلیل قبل از انتخاب محصول باید تمامی جوانب کار را به خوبی بررسی نمایید.

 ارتقای الگوریتم‌های آمازون

در دهه اخیر، نوآوری مهمترین بخش کسب‌وکارها در تمام دنیا بوده است. آمازون نیز از آمار مشتریان خود استفاده خواهد کرد تا رفتار مشتریان را پیش بینی کند. آمازون از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا تجربه مشتریان را بهبود بخشد و فرایند تحویل کالا را پرسرعت‌تر کند. به همین دلیل پیش بینی می‌شود که فروشندگان آمازون نیز خدمات به روز و یکپارچه بیشتری از سوی آمازون دریافت نمایند. تبلیغات اسپانسری آمازون به رشد برندها در این پلتفرم کمک زیادی خواهد کرد. از سوی دیگر، برای موفقیت فروش در آمازون، فروشندگان باید همراستا با الگوریتم‌های آمازون حرکت کنند و در مورد مباحث سئو در موتور جستجوی آمازون اطلاعات به روز داشته باشند.

تغییرات در تبلیغات آمازون در سال ۲۰۲۰

اگر قصد دارید وارد بیزینس فروش در آمازون شوید، لیست کردن محصولتان در آمازون و تبلیغات گسترده در این پلتفرم باید از اولین استراتژی‌های بازاریابی شما باشد. به این دلیل که آمازون سومین بیزینس بزرگ آمریکا در حوزه تبلیغات دیجیتال است و به سرعت نیز در حال رشد می‌باشد. یکی از مهمترین مزیت‌های آمازون نسبت به گوگل و فیسبوک، که رقبای آمازون در حوزه تبلیغات هستند، این است که کاربران آمازون با قصد خرید وارد این سایت می‌شوند. اما در فیسبوک و گوگل کاربران برای جستجو وارد می‌شوند. به همین دلیل پیش بینی می شودکه تبلیغات در آمازون رشد قابل توجهی را تجربه کند. بر این اساس، امکانات تبلیغات برای فروشندگان آمازون نیز افزایش خواهد یافت. فروشندگان آمازون باید تبلیغات خود در آمازون را بهبود بخشند و از این فرصت برای معرفی محصول خود به میلیون‌ها مشتری آماده خرید استفاده کنند.

شرکت آمازون در حال تجربه رشد بی‌سابقه‌ای در فضای تجارت آنلاین است. برای فروش در آمازون و کسب درآمد از آمازون میتوانید از سایت عزت خواه و دوره آموزش آمازون همراهی بگیرید.

۲۱۲۱

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *