فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در همایش یاوران وقف در محل حسینیه اعظم زنجان،  با بیان اینکه وقف به عنوان یک سنت حسنه همواره در جامعه اسلامی مورد توجه بوده است، گفت: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنت حسنه وقف در جامعه ایران احیا شد و این امر اعتماد و علاقه مردم را به وقف بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه وقف آثار و برکات فراوانی دارد و نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه می تواند در زمینه توسعه و تعالی جامعه در بخش های مختلف مفید واقع شود، افزود: وقف دسته جمعی باید در جامعه ترویج شود. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: وقف در زمینه ساخت و کمک به فعالیت حوزه های علمیه یکی از نیازهای امروزدر استان زنجان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خاتمی با اشاره به اینکه همه ادیان الهی وقف دارند و خداوند به خیرین توفیق قرارگیری در این مسیر را داده است، تصریح کرد:  تاکیدات بسیاری به ترویج فرهنگ وقف شده است و باید در راستای ترویج این سنت حسنه بیش از پیش تلاش کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های خوبی در زمینه وقف است، گفت: طی سالجاری موقوفات جدید در استان انجام شده است و این امر نشان از توجه ویژه مردم استان زنجان به وقف است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با تاکید بر لزوم توسعه و تقویت فرهنگ وقف در استان زنجان، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در استان برای ترویج سنت حسنه وقف استفاده شود.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *