فرهنگ دفاع مقدس را هنرمندانه به نسل جدید معرفی کنیم

فرهنگ دفاع مقدس را هنرمندانه به نسل جدید معرفی کنیم

به گزارش خبرآنلاین از ساری ؛ احمد حسین زادگان بعدازظهر سه شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که با محوریت چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه چهلمین سال دفاع مقدس مازندران برنامه‌ای مدون در قالب ۴۲ هفته مناسبت تهیه کرده است که یکی از ویژگی‌های خوب آن گنجاندن شعار سال و تجلیل از حماسه‌آفرینان دفاع مقدس است.

وی افزود: جنگ تحمیلی جزو معدود جنگ‌هایی است که آغاز آن را جشن می‌گیریم چرا که نگاه ما مقاومت یک طرفه و یک جانبه مردم است.

حسین زادگان بر ضرورت انتقال مفاهیمی چون ایستادگی و مقاومت مردم در جنگ هشت ساله به نسل‌های جدید تأکید کرد و گفت: برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس باید اثرگذاری بیشتری داشته باشد و بر لایه‌های مختلف جامعه و نسل جوان و نوجوان اثر بگذارد.

این مسئول برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس را یادآوری و دورهمی دانست که باعث اعتماد به نفس می‌شود و با بیان اینکه در حالت خوش بینانه تا پایان مهر درگیر کرونا هستیم و بخشی از مناسبت‌های سال تحت تأثیر این بیماری خواهد بود، بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همکاری صدا و سیما تأکید کرد و گفت: می‌توانیم با تشکیل گروه‌ها و کانال‌ها در اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی مباحث را به بحث بکشانیم و با مجازی کردن برنامه‌ها به تبیین دفاع مقدس بپردازیم.

وی ادامه داد: با بهره گیری از فضای مجازی نسل جوان و نوجوان را برای افزایش دانش‌افزایی پای کار بیاوریم و با مدیریت درست این فضا تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم و دفاع مقدس را یک تکلیف بدانیم و با ایجاد یک موج دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم را نیز به این فضا دعوت کنیم.

حسین زادگان افزود: در جنگ اقتصادی که دشمن راه اندازی کرد، اصل دفاع مقدس را باید الگو قرار بدهیم و با این شیوه به پیش برویم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس باید به بهترین شکل برگزار شود، گفت: دفاع مقدس بخشی از تاریخ باارزش ما است و باید برای تبیین آن با بکارگیری شیوه هنر سیمای شهرها را دفاع مقدسی کنیم.

وی به نصب المان‌های دفاع مقدس در سطح شهرها اشاره کرد و با بیان اینکه شهدا را باید هنرمندانه به نسل جدید معرفی کنیم بر انتخاب تصاویر گویا ازشهدا در تابلوهای شهری تأکید کرد و گفت: برای تکریم قهرمانان استان‌مان شهرداری‌ها تصاویری انتخاب کنند که با مردم حرف بزنند.

استاندار مازندران در پایان خواستار مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس شد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

مازندران

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *