فرصت خدمت بیشتر جمعیت هلال احمر به مردم در ماه رمضان

فرصت خدمت بیشتر جمعیت هلال احمر به مردم در ماه رمضان
فرصت خدمت بیشتر جمعیت هلال احمر به مردم در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در جلسه شورای معاونین این جمعیت که با حضور رئیس، دبیرکل، رؤسای سازمان‌ها و معاونان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، با تبریک و تهنیت حلول ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان یک فرصت زمانی است. در ظرفیت زمان، تمام موجودات نه تنها انسان، در حرکت و دگرگونی و رو به رشد، تعالی و ترقی هستند اما این زمان برای انسان بیشتر از سایر موجودات، قابل توجه است. یک گیاه در همین روند زمانی رشد می‌کند و بار و میوه می‌دهد اما یک انسان با حرکت انتخابی و اختیاری خود حرکت و رشد می‌کند و وجود خود را به بار می‌نشاند. پس باید از ظرفیت زمانی ماه مبارک رمضان، آن طور که شایسته است، برای تعالی بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: ظرفیت زمان دو بعد دارد؛ حرکت و گردش افلاک و دیگری، واقعیت و باطن این زمان. همه چیز و تمام موجودات در این جهان یک ظاهر و یک باطن دارند. لذا مؤمنان برای داشتن حرکت صادقانه، باید باطن ماه مبارک رمضان را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیامبر (ص) حکمت‌آموز، باطن ماه مبارک رمضان را برای ما تبیین و تعریف می‌کند، گفت: ایشان باطن این ماه را در قالب یک خطبه مستند در آخر ماه شعبان تبیین فرموده و خطاب به مردم می‌فرماید: «مردمان، ماه خدا، ماه برکت، رحمت و مغفرت است که به سوی شما روی کرده است. این ماه، ماهی است که شما به میهمانی خداوند دعوت شده‌اید. هر چه نیاز دارید و سوال کنید، خداوند به شما می‌دهد.»

حجت الاسلام و المسلمین معزی در تشریح اینکه چرا این ماه، ماه میهمانی خداوند نامیده شده است در حالی که ما همواره میهمان خداوند هستیم، تاکید کرد: در این ماه، انسان اهل کرامت خداوند قرار گرفته است. تفاوت باطن این ماه با ماه‌های دیگر این است که در این ماه، نفس کشیدن‌های ما تسبیح است در حالی که در ماه‌های دیگر سال چنین فرصتی نداریم. خواب مؤمن در این ماه، عبادت است و دعاها در این ماه مستجاب می‌شود. پس خداوند را بخوانید با نیت‌های راستین و دل‌های پاک. دل ناپاک نمی‌تواند با خداوند مناجات داشته باشد به همین دلیل، در ماه‌های مبارک رجب و شعبان، به استغفار کردن، توصیه فراوان شده است تا دل‌هایمان را برای ورود به ماه مبارک رمضان پاک کنیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، فرصتی است که نصیب ما شده تا مورد پذیرش خداوند قرار گرفته و جایگاه بهشت را داشته باشیم. پشت ما پر از فشار بار گناه است. خداوند می‌فرماید با سجده‌های طولانی این فشار بار گناه را کم کنید. بدانید خداوند قسم خورده است به عزت و جلالش که نمازگزار و سجده گزار را عذاب نمی‌دهد و به جهنم نمی‌برد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، مهمترین وظیفه و کاری که مؤمنان در این ماه می‌توانند انجام دهند را صدقه دادن و کمک به مساکین، نیازمندان و ناتوانان عنوان و اظهار کرد: هلال احمر یک جمعیت خدمت گزار و نهادی است که دائماً به مردم خدمت می‌کند اما ماه مبارک رمضان، فرصتی است برای خدمت بیشتر به مردم. به‌ویژه در سال جاری که بر اساس شرایط ویژه بیماری کرونا، عده‌ای از مردم نیازمند شده‌اند. اماکن عبادی و مساجد تعطیل و زندگی‌ها پرفشار و پر رنج شده است. انفاق، فقط دادن پول نیست بلکه خدمت دادن هم، انفاق است. بنابر این لازم است در این ماه مبارک آنچنان که می‌توانیم به مردم خدمت کنیم و حلقه‌ای باشیم میان خیرین و نیازمندان.

حجت الاسلام و المسلمین معزی بر لزوم توجه همزمان به شناسایی خیرین خرد و کلان تاکید کرد و گفت: ما در هلال احمر وظیفه داریم خیرین خرد و کلان و همچنین نیازمندان را شناسایی کنیم. یکی از وظایف هلال احمر، تکریم و شخصیت دادن به انسان هاست. پس انسان را مکرم بداریم همانطور که خداوند انسان را مکرم دانسته است.

وی تاکید کرد: خداوند در حدیثی قدسی می‌فرماید، محبوب ترین شما نزد من، کسی است که لطفش به انسان‌ها بیشتر باشد و در رفع حاجت‌هایشان بیش از همه تلاش و کوشش کند. اگر ما می‌خواهیم در این ماه مبارک از برکت و رحمت خداوند استفاده کنیم و مورد عنایت خداوند قرار بگیریم، دست نیازمندان را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، توفیق تلاوت قرآن در این ماه مبارک را نیز فرصت و بزرگترین نعمتی دانست که خداوند به مؤمنان عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه مساله بعدی دعاست؛ افزود: دعای ابوحمزه ثمالی، دعایی است که باید از آن در این ماه مبارک استفاده کنیم و برای مؤمنین و مومنات دعا کنیم. تلاوت قرآن، دعا و احسان به نیازمندان، فقرا، مساکین و … از مهمترین سفارش‌های ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پایان تاکید کرد: در این ایام که مردم درگیر بیماری کرونا هستند، در جمعیت هلال احمر همواره با کمک داوطلبان به مردم خدمت کنیم. من از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها خواسته‌ام در فعالیت خیرخواهانه جمعیت در این ماه پیش قدم باشند و همگام و همدل با بقیه بخش‌های جمعیت در این عمل خیر مشارکت فعال داشته باشند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *