غیر بومی بودن پنج درصد کودکان کار و خیابانی در لرستان

غیر بومی بودن پنج درصد کودکان کار و خیابانی در لرستان
غیر بومی بودن پنج درصد کودکان کار و خیابانی در لرستان

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «کرم یاری» افزود: ۵۳۲ کودک کار و ۴۹ کودک خیابانی در استان شناسایی شده و  بیشترین تعداد کودکان کار در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد هستند.

وی اظهار کرد: برای ۲۱۷ کودک، مستمری برقرار شده و با معرفی ۵۱ نفر از مادران کودکان به اداره کل آموزش و فنی حرفه ای استان لرستان، تلاش شده با مهارت آموزی های این نهاد زمینه برای اشتغال و درآمدزایی آنان فراهم شده تا کودک آنها از کار خیابانی بازداشته شود.

یاری گفت: همچنین طرح جمع آوری کودکان کار با جدیت آغاز شده که در این راستا کودکان پس از جمع‌آوری و تعهد والدین در مراجع ذیربط به آنها  تحویل داده می‌شوند و در غیر این صورت در مراکز روزانه بهزیستی نگهداری خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: ساماندهی کودکان کار باید با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود اما به دلیل اینکه بهزیستی مراکزی برای نگهداری کودکان دارد این مسوولیت به سازمان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی چندین بار در استان اجرایی شد، گفت: اما متاسفانه هیچ گاه این طرح ادامه پیدا نکرد و لازم است تا همه دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی همکاری لازم را داشته باشند تا تلاش ها منجر به نتیجه شود.

۴۶


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *