غربی‌ها به دنبال تضعیف ایران هستند/باید به همسایگان خود رجوع کنیم

اکبر رنجبرزاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر دربارهنحوه برخورد دولت سیزدهم با برجام اظهار کرد: در بحث برجام یا هر برنامه‌ای که کشورهای غربی دنبال می‌کنند تا امروز امتحان خود را پس داده‌اند و در رفتارهای خود صادق نبوده‌اند و عملا به دنبال هدف غایی و نهایی خود، یعنی تضعیف جمهوری اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: هدف غربی‌ها از هرگونه مذاکره، راهکار و ارتباط‌گیری این است که به دنبال ضربه زدن به ایران هستند و این هدف را یک روز از طریق جنگ با همسایه‌ها، یک روز از طریق تحمیل جنگ به همسایه و … اجرایی می‌کنند و همه راه‌ها را پیش می‌‍گیرند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد غربی‌ها با مذاکره به تضعیف ایران نرسند، قطعا آن مذاکره به نتیجه نخواهد رسید و مذاکره‌ای که آنها را به این هدف نرساند برای آنها مغبون است و ضرر خواهند کرد.

رنجبرزاده افزود: واقعیت این است که غربی‌ها جز تحقیر و تضعیف این ملت، چیزی را دنبال نمی‌کنند و برای اینکه ما بر این ترفندها فائق بیاییم و مانع از تحقیر، تضعیف و نفوذ آنها بر کشور شویم، باید مقتدرانه در مذاکرات حضور پیدا کنیم و نرمش نشان دادن در مقابل آنها راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به قله موفقیت و رفع مشکلات داخلی باید یک بسیج همگانی در داخل داشته باشیم. البته دولت هنوز قوام نگرفته است. اگر دولت فرصت پیدا کند تا نیروهای خدوم و شایسته‌ای که به مردم اعتماد داشته باشند، روی کار بیاورد این امر محقق خواهد شد. دست دادن ما به دشمن، دوستانه و گرم نخواهد بود و همزمان این اقدام سوزاننده، تضعیف‌کننده و دلخراش خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید به همسایگان خود رجوع کنیم. همسو کردن و هم راستا کردن کشورهای همسایه راهکار و راه چاره‌ای مبارک و امکان‌پذیر است. به اندازه کافی در سطوح مختلف صاحب‌نظر هستیم.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: البته ترفندهای دشمن برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه مانند ایران و عراق، ایران و افغانستان، ایران و پاکستان و … کم نیست، اما دلیل نمی‌شود ما این راه‌ها را مسدود کنیم و لازم است همه راه‌ها را برویم و با همسایگان همسو شویم.

این نماینده ادوار مجلس در پایان تأکید کرد: حرکت‌های جمهوری اسلامی در بحث چین، روسیه و هندوستان قابل دفاع است. گلوی آمریکایی‌ها فشرده شده و صدای آنها را در آورده است و ما باید در جهت تقویت مسیر اقتصادی کشورهای منطقه هم تلاش کنیم. ملت ایران یاد گرفته است که هیچگاه زیر بار ذلت نخواهد رفت.

 

اخبار سیاسی |


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *