عمدی یا غیرعمدی بودن آتش‎‌سوزی کارخانه بازیافت کاغذ بینالود در دست بررسی است

عمدی یا غیرعمدی بودن آتش‎‌سوزی کارخانه بازیافت کاغذ بینالود در دست بررسی است
عمدی یا غیرعمدی بودن آتش‎‌سوزی کارخانه بازیافت کاغذ بینالود در دست بررسی است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر خدمات شهری شرکت عمران شهرداری بینالود گفت: حدس و گمان‎های بسیاری در علت آتش‎‌سوزی وجود دارد، به همین دلیل مقرر شده فیلم‎های دوربین‎های مداربسته کارخانه گرفته و تحلیل شوند تا مشخص شود، علت حادثه عمدی یا غیر عمدی بوده، اما هنوز علت اصلی حادثه مشخص نشده است.

قاسم علی‎آبادی در گفت‎وگو با ایسنا عنوان کرد: پس از اعلام حریق در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه شب گذشته، به دلیل حجم بالای آتش بلافاصله طی هماهنگی‎های به عمل آمده نیروها به محل اعزام و اقدام به اطفای حریق نمودند.

وی ادامه داد: اگر چه پس از اعلام آتش‎سوزی نیروها به محل اعزام شدند، اما به دلیل حجم بسیار سنگین آتش از شهرهای مشهد، خرو، نیشابور، ملک‎آباد درخواست نیروی کمکی شد، که به دلیل بعد مسافت پس از یک ساعت به محل رسیدند.

مدیر خدمات شهری شرکت عمران شهرداری بینالود با بیان اینکه به دلیل گستردگی آتش و پر بودن انبار کاغذ قسمت عمده‎ای از انبار سوخته است، اظهار کرد: هر چند نیروها از شب گذشته در محل اسقرار یافته‎اند، اما چون آتش به طور کامل اطفاء نشده، هنوز نیروها در محل حضور دارند و در آماده باش کامل به سر می‎برند.

وی مطرح کرد: در مجموع حدود ۶ دستگاه آتش‎نشانی از شهرهای مختلف با ۲۰ تا ۳۰ نفر نیروی آتش‎نشان به همراه تجهیزات کامل برای مهار آتش در محل حضور داشتند، اگر چه آتش خاموش شده اما چون کارتن‎ها درون‎سوز هستند، نیروها باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده در محل حضور داشته باشند.

علی‎آبادی عنوان کرد: انبار کارخانه بیش از ۵ هزار متر مربع وسعت دارد، البته به دلیل اینکه حدس و گمان‎های بسیاری در علت آتش سوزی وجود دارد، مقرر شده فیلم‎های دوربین‎های مداربسته کارخانه گرفته و تحلیل گردد تا مشخص شود علت حادثه عمدی بوده یا غیر عمدی، اما تا این لحظه هنوز علت اصلی مشخص نشده است.

وی گفت: هر چند تجهیزات لازم برای اطفای حریق در محل کارخانه وجود داشت اما حجم آتش و باد آنقدر زیاد بود که سیستم‎های اطفای حریق خود کارخانه در لحظات اولیه نتوانستند آتش را مهار کنند، حتی تردد خودروهای امداد و نجات نیز به سختی انجام می‌‏شده است.

مدیر خدمات شهری شرکت عمران شهرداری بینالود گفت: پیش‎بینی می‎شود به دلیل این آتش‎سوزی حدود ۱۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد، اما باز هم باید کارشناسی دقیق صورت گیرد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه تجهیزات شهرداری بینالود جوابگوی این گونه حوادث نیست و تا کنون چندین مرتبه کمبودها به استانداری و فرمانداری اعلام شده، ولی گفته می‎شود چون بینالود شهر جدید است، جزء سازمان همیاری‎ها و شهرداری‎ها محسوب نمی‌شود.

علی‎آبادی بیان کرد: متاسفانه تاکنون برای تامین تجهیزات مورد نیاز با وجود پیگیری‎های انجام شده به نتیجه‎ای نرسیده‎ایم، با توجه به بلند مرتبه سازی‎هایی که در مسکن مهر و بخش صنعت صورت گرفته نیازمند تجهیزات امداد و نجات در ارتفاع هستیم.

وی ادامه داد: در بخش صنعت ارتفاع برخی سوله‎ها تا ۵۰ متر می‌‏رسند، همچنین برخی ماشین‎آلات با ۱۵ سال عمر فرسوده و حجمشان نیز پایین است، متاسفانه تا کنون کمپرسی تک برای حمل آب با وجود نیاز جدی که داریم، نتوانستیم داشته باشیم. قطعا برای رفع این مشکلات نیازمند توجه مسئولان هستیم.

آتش سوزی ۱۰ ساعته

از سویی در همین خصوص مدیر کارخانه بازیافت کاغذ در شهر بینالود به ایسنا گفت: آتش‌سوزی گسترده در انبار روباز کاغذ این کارخانه به مدت ۱۰ ساعت ادامه داشت، که با کمک نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.

امین ابراهیم‎زاده افزود: در این آتش‌سوزی اگر چه ضایعات سوختند ولی برای تاسیسات مشکلی به وجود نیامده است، اکنون علت اصلی حادثه و میزان خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی عنوان کرد: وسعت آتش زیاد نبوده است و تمامی تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق در محل کارخانه وجود داشته و هنوز هم آتش‌نشانان در محل حضور دارند.

مدیر کارخانه بازیافت کاغذ در شهر بینالود گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در محل کارخانه وجود ندارد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *