عبور از فیلترهای ریز در مسیر کارگردانی تئاتر/ کارم را با جارو کردن صحنه آغاز کردم

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، «تا زمانی که تئاتر کار می کنم سعی می کنم یاد بگیرم، چرا که احساس می کنم کارگردان باید از فیلترهای ریزی عبور کند تا بتواند این نام را بر روی خود بگذارد. در واقع وقتی من می توانم نام کارگردان را روی خودم بگذارم که تلاش زیادی کرده باشم.»
این بخشی از اعتقادات عماد قلی پور کارگردان تئاتر  است که نمایش «خانه» را  از تیرماه سال جاری در سالن اصلی مجموعه فرهنگی فرشچیان به روی صحنه می برد، وی  که فارغ‌التحصیل دوره بازیگری پیشرفته از کشور انگلستان و آموزشگاه سمندریان است به گفته خودش از پوست کندن خیار و گوجه در صحنه تئاتر برای عوامل تئاتر کار خود را آغاز کرده است، تا جارو کردن صحنه و بعد از آن روی صحنه تئاتر شهر به آرزوهایش رسیده است.
وی در این  ارتباط به خبرآنلاین می گوید: پله پله های تئاتر را  به تدریج طی کردم  و حالا اینجا هستم و می خواهم تئاتر «خانه»  را به نویسندگی خانم ثمینی که در کارنامه خود متن سریال شهرزاد را هم دارد کارگردانی کنم و به روی صحنه ببرم، بازیگران این تاتر تلفیقی از بچه های تازه کار و با سابقه ترها هستند.
بدون تئاتر می میرم
این کارگردان تئاتر  تاکید کرد: از خصوصیات من این است که بدون تئاتر می میرم، اصفهان شهر من است و دلم می خواهد که این تئاتر را  در نصف جهان روی صحنه ببرم.
وی تاکید کرد: مدل تئاتر اصفهان عجیب و غریب است و وقتی شنیدم که در این شهر مدیر تولید و روابط عمومی تئاتر نداریم و کارگردان بار همه عوامل اجرایی را به دوش می کشد کمی تعجب کردم.
قلی پور ابراز داشت: تئلتر همه علم است و به غیر از بدن و بیان شامل علوم جدید دیگری هم می شود و من با دروسی که در خارج از کشور یاد گرفتم، متوجه شدم که گاهی بیانی که کار می کردیم به جز آسیب زدن به ما کار دیگری نمی کند.
این کارگردان تئاتر با تاکید بر اینکه با کلمه مافیا نه در تهران و نه در اصفهان موافق نیستم، تصریح کرد: تنها ضعف اصفهان را دیر آپدیت شدن و عدم پوزیشن های حرفه می دانم.
قلی پور افزود: اگر طراحی های نو نداشته باشیم دچار قصه تکراری و روتین می شویم و این خلاء در اصفهان احساس می شود.
وی گفت: قطعا تئاتر اصفهان آدم های حرفه ای هم دارد که کارهای بزرگی ارائه می دهند اما از شهری که همواره سابقه طولانی در تئاتر داشته است بیشتر از اینها انتظار می رود.
گفتنی است عماد قلی پور، قلی‌پور فعالیت‌های هنری خود را از سال ۸۴ با نقش بسیار کوتاهی شروع کرده و پا به عرصه صحنه گذاشته است، این هنرمند، بازی در نمایش هایی مانند«فیزیکدان ها»، «سوتفاهم»، “«ماهرو»، «اتهام به خود»، «باغ وحش شیشه ای»، «خاله سوسکه»، ، مجموعه تلوزیونی «تماس» و تله فیلم «طعمه‌ی هوس» را در کارنامه آثار هنری خود دارد. قلی‌پور همچنین نمایش های «گلن گری گلن راس» و « گره ای در تارو پود یک نقش» را کارگردانی کرده است.
 به گزارش خبرآنلاین، تئاتر «خانه» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی عماد قلی پور در تیرماه سال جاری در سالن اصلی فرشچیان به روی صحنه می رود.
۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *