یک عابر پیاده زنجانی در برخورد با خودروی سواری جان باخت

یک عابر پیاده زنجانی در برخورد با خودروی سواری جان باخت

 

سرهنگ محمدحسن خلجی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه مرگبار، در ۵۰ متری پل امام حسن مجتبی و نزدیک پل عابرین پیاده اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: خودروی سواری پژو که از کمربندی شمالی به سمت میدان بسیج درحال حرکت بود با جوان ۳۰ ساله‌ای که قصد عبور از مسیر شرق به غرب خیابان را داشت به شدت برخورد کرد و راننده از صحنه متواری شد.

خلجی تصریح کرد: این مرد جوان که از نقاط مختلف بدن به شدت صدمه دیده بود به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد اما به رغم تلاش پزشکان به کام مرگ فرو رفت.

وی تصریح کرد: راننده متواری نیز که بنا به دلایلی از صحنه حادثه متواری شده بود پس از چند ساعت خود را به پلیس معرفی کرد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

خلجی افزود: فرار از صحنه تصادف رانندگی، جرم محسوب می شود و هر راننده‌ای که از محل حادثه متواری شود برابر با قانون و مقررات قضایی با آنان برخورد خواهد شد ضمن اینکه شک پلیس نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس راهور نیز برای اینکه حق و حقوق عابرین پیاده ضایع نشود و محفوظ بماند با دقت نظر بیشتری صحنه حادثه را بررسی می کند تا جابجایی راننده خاطی و همچنین عوض کردن وسیله نقلیه اتفاق نیفتاده باشد.

خلجی اظهار داشت: متاسفانه برخی عابرین به ویژه جوانترها به علت اعتماد به نفس کاذب، عبور از پل عابر پیاده را نادیده می گیرند که این نیز در برخی مواقع به مصدومیت یا مرگ آنان منتهی می شود.

وی افزود: در این حادثه رانندگی، عابر پیاده به علت نقض ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از پل عابرین و راننده نیز به دلیل توجه نکردن به جلو به صورت ۵۰ – ۵۰ مقصر تشخیص داده شدند.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال (فروردین و اردیبهشت ماه)  پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان جان باختند.

وی با بیان اینکه یک نفر از آنان در فروردین ماه و چهار نفر دیگر نیز اردیبشهت ماه، جان خود را از دست داده اند، افزود: ۳ نفر از جانباختگان در شهر زنجان دچار حادثه رانندگی شدند و ۲ نفر دیگر نیز مربوط به شهرستان های ابهر و طارم بود.

خلجی با یادآوری اینکه طی ۲ ماهه نخست پارسال تعداد فوتی های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی درون شهری این استان سه نفر بود، اظهار داشت: سال ۹۷ تعداد ۳۸ نفر و سال ۹۸ نیز ۳۵ نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند.

خلجی با تاکید براینکه برای پیشگیری از حوادث رانندگی باید هم عابر و هم رانندگان وسایط نقلیه، قوانین را رعایت کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، عابرین پیاده برای عبور از عرض خیابان، مکلف به رعایت قوانین درنظر گرفته شده (استفاد از پل زیرگذر و روگذر و محل‌های خط‌کشی شده) هستند.

وی افزود: رانندگان وسایط نقلیه نیز در قبال قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی باید احساس مسوؤلیت بیشتری کرده و قوانین را به دقت رعایت کنند و نسبت به حق و حقوق عابرین، دقیق باشند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *