ظرفیت میزبانی از ۲۵۰۰ ایده‌پرداز و استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی عظیمیان در مراسم بازدید مدیران معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد از کارخانه نوآوری آزادی اظهار داشت: از تاسیس پارک پردیس حدود ۱۹ سال می گذرد و اینجا محلی برای حضور شرکت های فناور و دانش بنیان است و بالغ بر ۲۵۰ شرکت در این بستر حضور فعالانه دارند.

وی افزود: در پارک فناوری فرصت ها صرفا برای شرکت ها است، اما در کارخانه نوآوری این فرصت در اختیار افراد و ایده پردازان قرار گرفته است.

عظیمیان با بیان اینکه در کارخانه زنجیره کارآفرینی پایدار شکل گرفته که شامل رویداد کارآفرینی، شکل گیری، شتاب دهنده، رشد و گسترش است، خاطرنشان کرد: اولین کارخانه نوآوری با همکاری بخش خصوصی و دولت راه اندازی شده که بزرگترین محل تجمع استارتاپ های کشور است.

مدیر کارخانه نوآوری آزادی تصریح کرد: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه و سرمایه گذاری شده و در حال حاضر فضای کارخانه بیش از ۱۸ هزار مترمربع است. فضای مذکور ظرفیت میزبانی از دو هزار و ۵۰۰ تن از ایده پردازان و ۵۰۰ استارتاپ را دارد.

وی ادامه داد: تامین سرمایه نقدی، آموزش های تخصصی و فنی، ارائه فضای لازم کاری و همچنین ارتباط با شبکه سرمایه گذاران در این کارخانه ارائه می شود.

عظیمیان با اشاره به اینکه شعبه دوم کارخانه متعلق به دولت است، افزود: فضای اشتراکی و ۳۰ دفتر برای استارتاپ ها درنظر گرفته شده است. خوشبختانه در مراکز استان ها ۱۰ کارخانه نوآوری ایجاد شده و این نوع بسترسازی در استان ها مورد توجه مسوولان قرار گرفته است.

کارخانه نوآوری آزادی، اولین شعبه پارک فناوری پردیس است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت دولت و بخش خصوصی در محدوده میدان آزادی تهران تاسیس شده است. این کارخانه با وسعت حدود ۱۸۵۰۰ مترمربع، یک کارخانه متروکه با نام «الکترودسازی آما» بود، که طی فرآیند بازسازی، تبدیل به اولین کارخانه نوآوری کشور و اولین شعبه پارک فناوری پردیس شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *