طالبان با برقراری آتش بس در افغانستان در ماه رمضان مخالفت کرد

طالبان با برقراری آتش بس در افغانستان در ماه رمضان مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، طالبان درخواست «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان برای دست کشیدن از خشونت در طول ماه رمضان را رد کرد.

«سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان با انتشار پیامی در توئیتر، پذیرش درخواست آتش بس دولت مرکزی در طول ماه رمضان را در حالی که هنوز اسرای این گروه با وجود خطرهای ناشی از شیوع بحران کرونا در زندان‌های افغانستان هستند، غیر قابل قبول توصیف کرده است.

سخنگوی طالبان ضمن اشاره به توافقنامه صلح با آمریکا که به گفته او «بر اساس مکانیزمی جامع» امضا شده و تأیید شورای امنیت و جامعه بین‌المللی را به همراه دارد، عملی شدن این توافق را گامی علی برای تحقق صلح و آتش‌بس در کشورش دانسته و در پیام خود آورده است: «با وجود به خطر افتادن جان هزاران زندانی بر اثر شیوع ویروس کرونا، ایجاد مانع بر سر روند صلح و اجرایی شدن کامل توافق، پذیرش درخواست آتش‌بس منطقی و قانع کننده نیست».

طالبان در حالی درخواست دولت افغانستان برای رعایت آتش‌بس در ماه رمضان را رد کرده که به تازگی با ایالات متحده توافق صلح امضا کرده و متعهد شده است که دست از خشونت بردارد.

توافق صلح امضا شده میان طالبان و فرستادگان واشنگتن برای اجرایی شدن مستلزم گفتگوهای رو در رو میان نمایندگان این گروه شبه نظامی و دولت مرکزی است که برای تحقق آن طبق تعهدات انجام شده دو طرف باید در اقدامی متقابل دست به آزادی زندانیان یکدیگر بزنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *