ضرورت توجه به مناطق حاشیه‌ نشین در پیشگیری از کرونا

سید حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه موفقیت کشور در پیشگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا منوط به مشارکت همه مردم و تسهیل دسترسی همه به خدمات مورد نیاز برای تشخیص و خدمات آزمایشگاهی و درمانی است.

وی افزود: از آنجایی که طبق آمار وزارت راه و شهرسازی حدود ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در محلات ناکارآمد شهری ساکن هستند و بیش از ۱۰ میلیون نفر فقط در سکونتگاه‌های غیر رسمی حداقل خدمات عمومی و بهداشتی را هم ندارند ضروری است برنامه ویژه ای برای کنترل انتقال ویروس کرونا برای ساکنین این مناطق تدوین شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه تاکید کرد: عدم توجه خاص به این مناطق که محل تردد افراد مختلف ساکن و غیر ساکن می‌باشد می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.چون حتی در شرایط عادی هم دسترسی شان به خدمات بهداشتی و درمانی معمولاً از سایر مناطق کمتر است.

موسوی چلک گفت: جمعیت بالای این مناطق و مناسب نبودن بهداشت محیط در کنار بهداشت فردی از جمله دلایل توجه خاص به این مناطق است. بنابراین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تدابیر لازم را برای این مناطق اتخاذ کند.

وی در پایان اظهار داشت: موفقیت برنامه‌های پیشگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا نیازمند مشارکت فعال همه مردم از جمله ساکنین این مناطق است لذا هر چقدر مردم خطر را باور کنند و احساس نیاز کنند می‌توان امیدوار به کنترل شیوع این ویروس باشیم و نباید همه انتظارات از یک وزارت خانه باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *