ضرر و زیان ۱۲۲ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری هرمزگان

پیروانی: قلعه‌نویی آدم خوبی است/ عمر قهرمانی‌ها کوتاه است
پیروانی: قلعه‌نویی آدم خوبی است/ عمر قهرمانی‌ها کوتاه است

رضا برومند صبح امروز(دوم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا تاثیر مخربی بر فعالیت های گردشگری در سطح استان داشته که با توجه به تعطیلی تاسیسات گردشگری، حوزه گردشگری دچار خسارت مالی شدید شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی های صورت گرفته در مجموع طی ماه های اسفند تا اول اردیبهشت بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان ضرر و زیان متوجه حوزه گردشگری استان بوده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق در شرایطی رخ داده که بیشترین فعالیت و درآمد تاسیسات گردشگری در استان بین ماه های آذر تا اردیبهشت ماه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: بر همین اساس برای جبران بخشی از ضرر و زیان های ناشی از بحران کرونا، تسهیلات و بسته های حمایتی به تاسیسات گردشگری ارائه شده است.

وی در خصوص عناوین بسته های حمایتی گردشگری تصریح کرد: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری، تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، امکان استفاده از اوراق تضمینی سرمایه در گردش و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد از جمله موارد بسته حمایتی برای واحدها و فعالان گردشگری است.

برومند در پایان بیان کرد: امیدوارم با شکست بیماری کرونا، شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *