صدور دستور بررسی ادعاهای شورای شهر در مورد تخلفات شهردار کرمانشاه

صدور دستور بررسی ادعاهای شورای شهر در مورد تخلفات شهردار کرمانشاه

 

صدور دستور بررسی ادعاهای شورای

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز سه شنبه در مراسم روز شورا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اصل هفتم قانون اساسی شوراهای اسلامی جهت بهره‌مندی از ظرفیت مردمی و اداره امور شهرها و روستاها با اتکا به آرای مردمی و با تعیین نمایندگانی از بین خود آنها در سال ۷۸ شکل گرفت.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس برخی اختیارات از دولت گرفته و به مردم واگذار شد تا مردم با انتخاب نمایندگانی اختیارات را به آنها بدهند.

وی خاطرنشان کرد: رأی مردم به شوراها رأی سیاسی نیست، بلکه این رأی جهت عمران و آبادانی منطقه است لذا شوراها باید در جریان مسئولیت قرار گیرند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

بازوند بیان داشت: شوراهای شهر یک پارلمان محلی هستند و اگر وظایف خود را به درستی انجام ندهند مردم به نمایندگان مجلس و دیگر مراجع تصمیم گیرنده رجوع می‌کنند در حالی که این شوراها هستند که باید مطالبه گر حق مردم باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: شوراها باید به دنبال نوآوری، جذب سرمایه و درآمد پایدار برای شهرداری‌ها باشند و بتوانند بستر حضور سرمایه گذاران را فراهم کنند.

وی گفت: شهردارها با درآمدهای سنتی نمی‌توانند به پیشرفت و توسعه برسند و اگر در این راه شوراها تدابیر لازم را به کار نگیرند ممکن است شهرداری‌ها به سمت شهرفروشی و دستکاری ماده ۱۰۰ بروند و خاطره بدی را بر جای بگذارند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به درخواست رئیس شورای شهر کرمانشاه مبنی بر رسیدگی به تخلفات شهردار کرمانشاه، اظهار داشت: استانداری کرمانشاه در خصوص انتخاب شهردار هیچگونه دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: رئیس شورای شهر طی نامه‌ای برخی از تخلفات شهرداری را جهت رسیدگی برای ما ارسال کرده است که به معاونت عمرانی دستور رسیدگی داده شد.

وی بیان داشت: همچنین تاکید کردم که مراتب برابر قانون رسیدگی شود و صحت و عدم صحت این تخلفات را اطلاع رسانی کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس معاون عمرانی و دفتر امور شهری استانداری موظف هستند روند تخلفات را ظرف یک هفته آینده اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تخلف می‌تواند فساد به بار آورد، گفت: تحت هیچ شرایطی از هیچ تخلفی عبور نخواهم کرد و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

بازوند در ادامه سخنانش اشاره‌ای به وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه داشت و افزود: کرونا یک بحران جدی است و باید تمام وقت خود را جهت عبور از این بحران صرف کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و راه اندازی پویش همدلی و کمک‌های مردمی، سپاه، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، شوراها و..‌. توانستیم از دل این بحران و تهدید جدی فرصت‌هایی را کسب کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بیماری اگر چه درمان ندارد، اما قابل مدیریت است و با فرهنگ سازی می‌توانیم خسارتهای آن را به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی گفت: این بیماری تا این لحظه در استان کرمانشاه به خوبی مدیریت شده است و شوراها به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند در راستای رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی فرهنگ سازی کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین جهش تولید را نیازمند تأمین بسترهایی دانست و افزود: در استان کرمانشاه سه سند اقتصادی مقاومتی، سند تولید و سند اشتغال را تدوین کردیم که به منزله بستری مناسب برای جهش تولید در استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جهش تولید را در استان کرمانشاه شکل دهیم و به جلو حرکت کنیم نیازمند ۲۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری هستیم که این کار توسط دولت به تنهایی اجرایی نخواهد شد لذا باید از سرمایه گذاران و بازار تولید استفاده کنیم.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *