شیب کاهشی قیمت موبایل در پیش است

شیب کاهشی قیمت موبایل در پیش است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد گفت: با توجه به تعطیلی‌های دراز مدت اصناف و ریزش قیمت ارز در کشور، بازار موبایل برای مدتی در کما رفته بود، اما پس از بازگشایی دوباره واحدهای صنفی در مدت اخیر، وضعیت بازار موبایل بهتر است.

افشین اکبری‌حداد در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: خوشبختانه اکنون وضعیت بازار موبایل بهتر است، تا چند وقت قبل به دلیل تعطیلی‌های اصناف، بازار موبایل برای مدتی به کما رفته بود. همچنین به دلیل اینکه بازار ارز ریزشی بود و قیمت موبایل روز به روز کمتر می‌شد و مردم هم در شرایط ریزشی خرید نمی‌کردند، اکثر موبایل فروشان در یک ماه و نیم اخیر ضرر کرده و سودی کسب نکرده‌اند.

وی افزود: اما از زمانی که بازارها بازگشایی شد وضعیت به مراتب بهتر است. همچنین موضوعات سیاسی نیز در ایجاد نوسانات و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها تاثیر مشخصی دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد در ادامه با اشاره به پرفروش‌ترین مدل‌ها و انواع گوشی گفت: پرفروش‌ترین برند گوشی هم اکنون سامسونگ و سپس شیائومی است. پرفروش‌ترین مدل گوشی سامسونگ در حال حاضر در بازار A۱۲ است.

اکبری‌حداد همچنین از استقبال بسیار زیاد مردم از گوشی‌های لاکچری از جمله انواع آیفون‌ها خبر داد و گفت: اکنون موبایل یک کالای به شدت ضروری‌ و پرکاربرد است و اهمیتش قابل چشم‌پوشی نیست. پس قیمت‌گذاری آن مسئله‌ای بسیار حساس است.

وی در مورد وضعیت آینده بازار موبایل خاطرنشان کرد: موبایل تکنولوژی است و تکنولوژی در شرایط عادی قیمت ارز، روند کاهشی قیمت دارد. از طرفی هم وارداتی بودن موبایل در کشور قیمتش را بسیار تحت تاثیر ارز قرار می‌دهد. اگر فرایند ارزی در کشور متعادل باشد، ما تا پایان سال جاری شیب ۱۰ الی ۱۵ درصدی کاهش قیمت را داریم. حتی اگر افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز را داشته باشیم نیز کماکان قیمت‌ها آنچنان تغییری نخواهد کرد، مگر اینکه افزایش قیمت ارز بسیار بالا باشد و یا کشور با تخصیص ارز با مشکل رو به رو شود.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *