شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در برابر سیل احتمالی در ۵ استان

حامد سجادی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت:  طی یکی دو هفته اخیر که سازمان هواشناسی در مورد بارش برف و باران در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، زنجان، اردبیل و گلستان هشدار داده بود سازمان امداد و نجات وارد عمل شده و پیش از آن که مواردی رخ دهد نمایندگان این سازمان اقدام به بررسی نقاط آسیب پذیر و مخاطرات کردند. که همین امر نیز سبب شد از بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

وی افزود: اخیرا نیز به دنبال اخطاریه سازمان هواشناسی در مورد بارش‌های پیشرو و احتمال جاری شدن سیلاب در پنج استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد  اقدامات مشابهی در دستور کار قرار داده و نمایندگان سازمان امداد و نجات را به این استان‌ها اعزام کردیم.

وی با بیان این که وظیفه نمایندگان بررسی و شناسایی نقاط آسیب پذیر  در این استان‌ها، چک کردن وضعیت انبار و تجهیزات امداد ونجات است گفت: در همین راستا نیز با توجه به گزارشی که از سوی این نمایندگان به ما می‌رسد ما اقدام به تجهیز انبارها و تکمیل امکاناتمان می‌کنیم در واقع از طریق شناسایی نقاط آسیب پذیر در برابر سیل توانایی و آمادگی‌مان را در آن نقاط افزایش می‌دهیم تا کمترین خسارت به شهروندان وارد شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از اعلام آماده باش به استان‌های معین خبر داد و اظهار کرد: اگر نمایندگان ما تشخیص دهند که نیاز به استقرار و کمک به استان‌های معین است بیش از وقوع حادثه و بارش‌ها، استان‌های معین را در مناطق در معرض آسیب مستقر خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و اقلام امدادی در  پنج استان مذکور و به ویژه لرستان تجهیز و تقویت شده است، گفت: امیدواریم که با آمادگی موجود شاهد کمترین مشکل و خسارت در پی بارش‌های پیبشرو باشیم.

سجادی درباره این که آیا تاکنون مناطقی نیز تخلیه شدند گفت: تاکنون  هیچ گونه دستور تخلیه از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صادر نشده است ضمن این که در مدیریت بحران یک سری اقدامات متولیان مخصوص خود را دارد و هر یک از دستگاه‌ها وظایف خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *