شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش محصول داشتند

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از محصولات فناورانه و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل کشور با اشتغال زایی ۳۰۰ هزار نفر ثبت شده و مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان ایلام هم افزود: پارک علم و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایلام در مقایسه با برخی از استان‌های کشور نوپا و جدید است.

ستاری یادآور شد: با این وجود تولیدات و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایلام رشد و توسعه قابل توجهی داشته است که با توجه به پتانسیل موجود در استان، امکان رشد روزافزون این حوزه وجود دارد.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان ایلام باید تقویت شود که نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است‌.

وی اضافه کرد: این کار با حمایت و نگاه ویژه استاندار ایلام، مسوولان فرهنگی و آموزشی و جوانان مستعد و صاحب فکر و ایده استان امکان‌پذیر است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح روز سه‌شنبه چهارم شهریورماه با استقبال قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام وارد این استان شد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در سومین روز از هفته دولت به منظور شرکت در آیین رونمایی متمرکز از طرح‌های هفته دولت استان ایلام به این استان سفر کرده است.

وی همچنین در این سفر از پروژه عمرانی مجتمع پارک علم و فناوری ایلام و نمایشگاه محصولات فناورانه، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان و مرکز توسعه کسب و کارهای فضای مجازی جهاد دانشگاهی، مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام و طرح‌های کتابخانه، آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید می‌کند.

آیین آغاز بکار طرح کارخانه تولید تجهیزات هوشمندسازی پارک علم و فناوری، افتتاح مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی و افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی و مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام از دیگر برنامه‌های امروز معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است.

ستاری همچنین در این سفر با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید و نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام شرکت می‌کند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *